Posts

Showing posts with the label LOVE_TPJ

Mengejar vs Berlari Setempat

Image
Kenapa saya kejar awak?  Sebab awak lari. Kenapa awak lari? Sebab saya kejar.  Boleh tak saya berhenti mengejar? Boleh. Awak berhenti berlari.  Kalau berlari setempat? Saya kejar setempat. Nampak?  Saya tak nak awak lari, saya pun tak suka mengejar.  Saya nak awak duduk dan mengadap saya, deal with me. With all this. Tengok mata saya dan cakap betul-betul: I hate you so get lost.  ~ ok tak buat cerita macam tu? Aku ingat nak sambung tulis novel yang dah berkurun tergendala...

Kedai Online TPJ, IG dan Pasolambak.com

Image
Assalamu'alaikum.. So TPJ dah nak menjual pulak la ya sekarang ni? Ye, kawan-kawan.. Dah sunnah Nabi tu galakkan umatnya berbisnes selagi takde unsur riba' mahupun rasuah. 9/10 daripada rezeki pon datangnya daripada bisnes, ye tak? Maka dengan itu sukalah aku nak berbisnes rintik2 dengan harapan menjadi lebat, Insya Allah. Sebenarnya pasang niat nak join Fynn Jamal dalam konsep ala2 mudah.my dengan nama Pasolambak.com tapi tak cukup 10 produk. Itu la sebenarnya sebab musabab aku start buat Instagram Preloved_TPJ jual baju-baju koleksi peribadi yang berlambak kat rumah ni haa. Bukan apa, acara memanaskan badan kata orang. Stretching la lebih kurang, sebelum start exercise. Lepas tu bila aku dah kurang sket sibuk dengan kerja tetapku itu, aku start tengok koleksi supplement, skincare dan pemakanan harian yang memang tersengih kat dapur selama ni. Then, aku start ambik gambar pelan-pelan, bayar deposit 1 + 1 kat pasolambak.com dan tunggu feedback daripada admin depa. Jen...