Kupilih Hijau Tanda Kedamaian Nan Abadi
Assalamu’alaikum. Tahun ni open house macam takde kesudahan di sekitar Lembah Kelang, mungkin berlarutan hingga Aidil Adha, ah sudah! Kami di pejabat terpaksa lupakan hasrat nak buat potluck panggil kawan2 despatch, cleaner dan jiran depan tangga macam tahun lepas, banyak pulak halangan mendatang, apakan daya. Tapi walau bagaimanapun, Alhamdulillah diizinkan Tuhan buat makan-makan antara sesama kami hampir seminggu selepas berakhirnya Syawal. Atas permintaan, aku kekalkan menu utama macam tahun lepas punya: nasi arab versi bonda, kari kambing dan udang masak merah. Bezanya aku tak kasi pakwe beli kuih, cukup buah-buahan aje, sebab memang tak termakan semua tu. Lagipun desert aku dah buat koktel yang confirm selalu laku keras dan tak pernah menghampakan. Hasilnya, sabo aje ler tengok depa makan, aku tumpang bahagia. Aku pakai baju kebarung lama, jodoh dengan skirt songket kesayangan arwah ayah, yang bertahun-tahun ambik masa nak pujuk dia bagi kat aku. Bila akhirnya dia kasi, a...