Posts

Showing posts with the label THROWBACK

WW ~ Greener Than Thou

Image
  To Green or Not To Green. Might as well just grin or at least, don’t look back in anger.  ~ Nai @ Tak Pe Je. 

WW ~ Pahala Percuma

Image
Senyum kan percuma.... ~ Nai @ Tak Pe Je.

WW ~ Good Vibes Wall Art

Image
  Good vibes only, c’mon now!  ~ Nai @ Tak Pe Je.

Awal & Akhir : Satu Kesan Abadi

Image
Assalamu’alaikum. Samada satu suratan ataupun kebetulan, hanya anak sulung dan bongsu yang akhirnya mengadakan majlis kenduri kahwin di rumah Terengganu. Anak kedua majlis resepsinya di Temerloh dan anak ketiga di Taman Setiawangsa. Nampak gayanya anak keempat kalau pun terbuka hati nak menamatkan zaman solo, besar kemungkinan majlis resepsi bukanlah di Terengganu. Sekarang pun dia dah berbahagia di United Kingdom, entah nak balik Malaya entahkan tidak... Kami takde warna tema, kombinasi warna pelangi, mungkin? Korum pun tak cukup, isteri Apih menunggu hari nak bersalin anak kedua, jadi dorang memilih untuk tidak memandu 6 jam dari KL ke Terengganu. Isteri Mi pun menunggu hari, cuma due masih lambat dan memang nak bersalin di Terengganu. Demikian pun, kemeriahan majlis di kampung masih terasa dengan kelainan yang luar biasa: siap dengan pengimbas suhu, kaunter saringan diawasi abang-abang RELA dan pelayan-pelayan sado dari Primula Hotel bertugas sepanjang majlis. Koleksi gambar yang fo...

WW ~ Still Image with Waxed Actors

Image
~ Nai at Tak Pe Je

WW ~ Mighty White

Image
Have a nice day! ~ Nai at Tak Pe Je .

WW ~ Beli Kuih Raya, Dapat Posing Dengan Retis

Image
Assalamualaikum.  Kekdahnya,  ko hado? Masa pakai baju tido dengan seluar trek dan tudung dapur ler nak jumpa retis,  adeh.. .! ~ Nai at Tak Pe Je. 

WW ~ The Black Cab Story

Image
A Million Years Ago ~ Nai at Tak Pe Je.

Intai Antara Nampak

Image
Assalamu'alaikum. Aku rasa kelakar bila tengok gambar ni dalam facebook, kenangan 5 tahun lepas tak silapnya. Masa tu terasa diri sangat tua, maklumlah sambut harijadi, maknanya bertambah lagi setahun usia. Tapi bila tengok sekarang, baru sedar masa tu belum tua berbanding sekarang. Faham tak maksud aku? Tak faham takpe la, aku pun tak tau nak explain macamana sebenarnya. Banyak dah yang berubah, sepanjang tempoh 5 tahun ni, aku yakin korang semua pun sama. Jubah ni masih ada tersimpan rapi dalam almari, panas nak pakai hari dan tempat-tempat biasa, kena tunggu bila pergi ke tempat yang sesuai. Eh, muat lagi tau... nama pun jubah, haruslah boleh menampung saiz badan yang mungkin lari allignment dari zaman dulu kala. Bulan puasa ni boleh la pakai, insya Allah... buat pergi iftar kat mana2 yang aircond nya full blast, baru sesuai. Nanti kalau aku pakai, aku upload kat blog ni.. boleh buat modal nak borak-borak dengan korang.  Sementara itu, jaga diri hiasi peribadi. Terima...