Mrs. Ragaman

Assalamualaikum. Bulan puasa belum pun tiba,  dah sibuk menjahit baju raya,  ragamanku hanya dia yang tau....


Songket ni aku beli masa teman SIL shopping kat KL awal Februari aritu,  ada 50% diskaun dan diskaun tambahan untuk ahli Gio Fabrics. Lama jugak menung nak potong,  berani ke aku?  Menung punya menung,  aku beranikan diri dan mulakan projek jahitan tangan sepasang songket. Sehari selembar benang,  lama-lama jadi kurung moden hasil jahitan tangan dari awal sampai akhir. 


Dulu-dulu memang simpan niat nak jahit tangan sepenuhnya kain songket,  tahun 2019 bulan Februari terlaksana sudah impian itu. Lambat lagi nak raya ni,  betul ke puan nak simpan dulu?  Tanya bibik,  tersengih-sengih macam kerang busuk. Aku tak berani nak jawab soalan cepu emas itieww,  ko rasa? 

Apa-apa pun,  songket ni memang ohsem teruk,  tak panas kainnya dan tak payah sibuk kena alas,  boleh pakai inner lekat kat badan je tak nak kasi gatal.  Rasanya nak ulang jenguk Gio Fabrics sana,  try usha sutera Thai pulak. Mana la tau kot dapat harga murah daripada IG yang aku tanya minggu lepas,  RM195 untuk 4 meter. Heran jugak aku ni,  songket dan sutera Thai bagai nak bawak pergi mana sebenarnya? Overdressed karang kalu pakai kat kampung. Pergi ofis pun mak ai,  lawa sangat. Kenduri bukan hari-hari. Hurmm..  Takpe je la, dah citarasaku jenis busana istana zaman silam,  gasak je la,  bukan kena kompaun pun.  

Mrs. Ragaman begitulah kekdahnya. 

 ~ Nai at Tak Pe Je. 

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan