Nude Collections, Kainpasang.my

Assalamu'alaikum. Lepas balik umrah aritu aku ada order online beberapa kain pasang, macam biasalah skodeng IG kainpasang.my tiapkali ada masa terluang.  Kalau tak pun,  si Fatin Nabila yang selalu deal dengan aku tu selalu jugak wassap gambar baju-baju terkini, tau aku akan pasti tewas punya. Kali ni aku beli 3 pasang (je),  konon-konon langkah berhemah la kat situ.  Lagipun sebab kadang-kadang gambar kan tak sama dengan produk sebenar,  jadi lebih baik terlebih hati-hati daripada menyesal. Pengalaman kan guru terbaik, tak payah kita nak pertikaikan lagi. 

Instinct aku betul, warna koleksi yang ada perkataan letop 'Nude' bagai memang agak misleading, sekali pandang nampak macam kain benang hitam. Malap dan sendu,  kasi bonda dia reject awal-awal, maka akhirnya ketiga-tiga pasang kain itu terpaksa la aku ambik semua. Waah.. bunyi macam paksa rela,  kan?  Tapi,  bila aku dah potong dan jahit buat dress labuh, melopong pulak mak aku! 


Masa mula-mula tengok kain 3 pasang tu,  termenung jugak aku. Bila tunjuk kat mak dan dia reject sekali dengan muka-mukanya sekali mencebir, lagi down rasa.  Tapi takpe,  aku try potong buat skirt kembang, hasil menuntut buat peplum dulu. Gunakan pattern yang sama,  aku labuhkan sampai hujung kain.  Tinggal lagi nak curi kain kasi jadi pattern bunga yang aku nak,  tak cukup inci untuk melepasi paras yang selalu aku pakai. Akhirnya aku jahit labuci kat bawah tu,  cuma belum ada gambar yang sesuai nak dikongsi di sini. 


 Dah dipisahkan bunga sebegitu barulah menyerlah kecantikan kainnya. Nak buat baju kurung atau kebaya pun lawa ni,  terserahlah pada individu. Aku bukan apa,  nak mencuba variasikan kemahiran,  tangga demi tangga. Maklumlah,  taste macam omputih tapi nak tutup aurat,  maka kena la kreatif menjadikan segala fesyen patuh syariah. 


Balik bercuti aritu,  bila kepala dah tak terlalu weng dek penangan jet-lag,  aku potong dan buat dress labuh style lain pulak, memang confirm tak lepas pakai kat luar,  dah tau dah. Disebabkan sengaja buat tanpa lengan dan potongan A,  maka kenalah aku pakai dengan cardigan, jaket ataupun blazer labuh. Pakai dengan blazer macam dalam gambar ni dah nampak macam pegawai bank,  ishh!  Terus aku tukar pakai cardigan sebelum pergi ofis, lagipun cuaca panas lit-lit,  nak menapak jenuh bermandi peluh! 


 Sebenarnya aku order Nude Orange,  tapi takde rezeki, dah habis pulak stok,  itu yang ganti dengan Nude Blue.  Buat dress labuh guna kain bermotifkan bunga sekata macam ni lagi mudah,  sebab tak payah sibuk nak curi-curi kain,  sama je coraknya dari semua sudut. Ada lagi sepasang yang belum potong, masih termenung bila pegang dan bukak kain tu,  lagi malap dan sendu daripada yang dua ni,  adoi. . Ilusi optik yang memanipulasi menipu daya manusia kali ni sangat mencabar untuk ditentang. 


Dalam gambar nampak merecik sungguh,  tewas aku di medan perang. Tapi menung jauh bila bukak,  ada kombinasi apa entah macam malap hitam setompok sana sini, belum dapat idea nak buat baju apa. Takkan dress lagi kot?  Kata nak buat raya,  nak pusing kampung pakai dress kembang?  Owh,  mungkin tidak.. .


Apa-apapun, hidup mesti terus dan terima kasih sudi baca sampai habis. Jumpa lagi lain kali,  Assalamu'alaikum. 

~ Nai at Tak Pe Je. 




Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan