Berjimba di KLCC

Assalamu'alaikum. Cuti Hari Keputeraan DYMM Seri Paduka Baginda YDPA baru-baru ni adalah juga birthday anak aku. Malam sebelumnya kami bertiga pergi makan-makan sambut birthday dia,  siangnya tempoh bertenang sebelum pakat potong kek bersama nenek, mak bapak saudara dan sepupu sepapat lepas isyak. Jadi,  aku ada masa terluang nak berjimba secara bujang dengan alumni Suzaideen team KL nan bertiga. Impromptu jugak yang menjadi,  kalau rencana lama-lama sudahnya tinggal kenangan. Lepas zohor kami berkumpul di KLCC,  lunch kat food court. 


Mungkin kedengaran macam kekwat gila babas,  tapi aku tak biasa makan kat food court KLCC, jadi aku memang jakun tak tau nak pilih gerai mana. 1st time dulu pakat tapau Nasi Kukus Mok@Sube (taukenya yang lawa nak mampus kat tengah tu) makan kat situ,  order air je tapi kali ni aku tawaf satu pusingan dan order kuey teow goreng daging di Wok & Grill. RM9 satu mangkuk,  portion memang besar tapi sebab lapar punya pasal,  licin aku kerjakan. Tunggu dalam 10 - 15 minit baru siap,  tak ingat dah nak ambik gambar makanan,  sorry...  Rapat je menyuap ke mulut. 


Lepas makan, singgah kejap kat MAC teman member beli bedak muka dan lajak ke Guardian, dia mintak panduan aku nak pakai produk mana kat farmasi. Kelakar bunyi bila orang rasa aku boleh tunjuk ajar,  tapi macam tu la kami sejak zaman remaja.. Saling bergandingan. Aku share apa yang aku guna je la kan, dari kaunter Maybelline dan berus mekap yang sesuai, pilih dan bayar. Ingat terus balik ke lepas tu?  Oh. ..Mungkin tidak!  Mengopi pulak,  hokeh! Tapi punya la syok bersembang,  sampai terlupa selfie kat Starbucks. Konon nak bergambar, tapi bila bangun sambung borak sambil berjalan turun eskalator dah tak ingat dunia dah. 


 Cepat gila waktu berlalu,  kena kejar solat asar dulu sebelum balik rumah, sebab memang confirm dah habis waktu kalau tidak. Singgah beli apa yang patut dulu la kan,  untuk bekalan orang tersayang kat rumah. Beli jiwa,  jangan tak paham pulak.  Maklum la,  duk membujangkan diri bertiga, takkan nak balik tangan kosong? Memang tak ar.. .!


Makcik Anne ni famous betul,  kan? Semua outlet tak pernah lengang,  beratur tak pernah pendek. 


Nak balik dah...  Kita mintak orang lalu-lalang menuju LRT ambikkan gambar, ya?  Ala-ala pelancong gitu,  rezeki dapat budak sekolah yang sangat sporting ambik banyak shots,  siap suruh freestyle bagai.  Heheh comel!  Aku tinggalkan korang layan gambar-gambar terakhir,  ya.. Jumpa lagi lain kali,  terima kasih sudi baca.  Assalamu'alaikum. 

~ Nai @ Tak Pe Je. 














Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan