Jangan Tidur Lagi

Assalamu'alaikum. Apa benda la tak tido lagi dah dekat pukul 3 pagi ni, semek weh? Ngantuk dari petang sebenarnya, tapi tetiba sakit jiwa tengok cabin bag rosak troli, terpanggil nak try bedah siasat apa masalah. One thing led to another, bukak skru sini sana, boleh la tarik ke atas. Cuma tak jumpa jugak punca masalah, ada masanya bila tekan rapat ke dalam, tak boleh nak tarik balik. Kira back to square one, maka aku cuba lagi dan lagi, sampailah pasang semua skru dan ambik pendekatan, "Ok la tu daripada tak leh tarik langsung troli ke atas!", aku terpaksa menerima kenyataan walaupun perit. Well, at least I tried my level best! Kalau aku boleh buat elok daripada stuck tak bergerak langsung sejak sebelum raya aritu, maknanya masih ada harapan nak dibaikpulih oleh orang yang pakar. Jadi, lepas ni aku akan usahakan kasi kat kedai beg mana2 suruh baiki. Laki aku sayang gila kot beg ni, takkan aku nak buat bodoh je tak usaha apa2 kan?


Bila dah selesai tadi, tengok jam dah terbalik air, selamat pagi dunia! Nak tidur mata dah tak mau kompromi, otak ni memang tak reti rehat agaknya. Belek2 phone cari gambar yang sesuai nak dijadikan bahan bergossip dalam blog ni. Okay, jumpa la gambar2 masa Syawal aritu, pakai baju sama warna dengan budak2. Aku pun ada jugak kebaya macam budak2 perempuan tu pakai, tapi entah la kenapa tak pakai2 sampai la bulan 10... lama tu jarak dari bulan Syawal. 


Saiz badan pun dah lain, ko rasa? 



Lepas Raya Haji aritu berat aku naik berkilo2, adoi sabo je! Apa lagi, kembali ke pangkal jalan la, takkan nak biar aje jadi bam2 ala kazam? Diet air masak je, tak kuasa nak berlapar dah umur 43 tahun ni deq non oi! Aku pulun minum 3 liter air sehari semalam, peduli apa nak bertapa dalam tandas pun, aku rela! Cukup sebulan, barulah normal semula.. itupun belum sentuh KPI sebenar. Tapi takpe la, memang tak nak tahan selera makan, berlapar jauh sekali. Maintain minum air masak 3 liter sampai lebam, takde kompromi punya! 

Tidur lambat pun faktor naik berat, tau tak? Dah, gi tidur!

~ Nai at Tak Pe Je.

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan