Wishlist di Lazada: Dapur Antara Yang Lain

Assalamu'alaikum. Ada satu masa aritu aku redeem induction cooker empat segi kecik, kat Cosway Jusco AU2 tak silapnya, maklum la kupon dan mata ganjaran banyak (masa tu la). Lama dah cerita ni, sebab masa tu belum dipanggil AEON AU2, masih Jaya Jusco. Banyak berjasa benda tu kat aku, especially masa gas takde kat rumah ataupun masa aku terasa nak masak serba ringkas dan pantas. Lagipun aku memang lebih gemar guna gadget dapur elektrik, sebab tu la happy gila bila keluar pressure cooker letrik. Malangnya dapur induction itu sudah meletup di belakangku, masa tu awal kemunculan bibik terkasih dalam lipatan sejarah hidupku yang penuh ranjau, onak dan duri ini. 

Teringin sangat beli 1 set dapur induction ala-ala Mat Salleh, tinggal lagi bajet tak menyebelahi. Duk usha-usha kat Lazada, ada la yang murah tak logik akal punya, ada ke munasabah harga dalam RM400 sebiji?


 Belek punya belek, takde waranti pulak tu! Berani ke aku nak beli ni? Tepuk dada tanya akal fikiran, aku masih mempertimbangkannya sambil gigih duk buat research melalui Uncle Goo. Ala... Uncle Goo, takkan tak kenal? Google tengok. Cuba baca SINIhttps://theescapade16.blogspot.com/2019/10/blues-induction-cooker.html?m=1 ada review yang boleh dijadikan panduan jugak. Rasanya berbaloi kot try, lagipun bukannya nak guna 24/7 benda ni, kan?  Lagi satu, membuak2 di dada terasa nak beli rak yang boleh letak atas dapur, siap boleh jadi lapik ataupun alas, tersangat la ohsem lagi hensem. 


 Bahaya sungguh kaedah online shopping ni, klik sana sini tetiba hilang duit hari-hari, ko rasa? Err... nanti la kita masuk wishlist dulu dua gadget ni, di samping berjuta-juta lagi keinginan yang tak kunjung padam. 

~ Nai at Tak Pe Je. 





Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan