Selembut Kapas Mengelus Nafas

Assalamu'alaikum. Dekat dua minggu lepas aku ada pergi Nagoya Wangsa Maju, saja cari kain untuk projek #naimenjahit ke peringkat yang seterusnya. Langkah kanan pulak nak dijadikan cerita.. ada banyak harga promosi dan stock clearance. Sudahnya aku bawak balik 2 set kain cotton berukuran 4 meter setiap satu, 4 meter kain style lama tebuk-tebuk warna peach dan 4 meter kain jenis apa entah, warna emerald. 


Kain cotton yang stock clearance ni aku dapat RM9 semeter, jadi total 8 meter yang aku beli masa tu adalah RM72. Dua-dua kain tu pulak aku boleh dapat sehelai dress labuh tanpa lengan dan sehelai palazzo. Baki kain aku ingat nak buat simple tshirt, tengoklah apa kesudahannya nanti jadi ke tidak. Kain ni teramatlah sejuk dan selesa dipakai, siap boleh bawak tidur lagi. Nak layer dengan jaket denim ataupun cardigan kat luar, satu pilihan. Nak pakai tshirt ataupun cardigan kat bahagian dalam, satu pilihan lagi. Disebabkan materialnya yang teramat sejuk, takde hal korang nak pakai dengan baju yang sedikit tebal. Kalau nak bawak pergi tempat yang cuacanya dingin macam di tanah-tanah tinggi rumit sikitlah, kena pakai seluar tebal kat dalam pulak. Nanti nampak tak kemas, lagi stress kalau nampak macam tengah pregnant, tak mau la, kan? Kecuali memang korang pregnant la, itu takpe la... dah sah2 tak kisah sebab itulah hakikatnya. 


Bibik kata dia pun nak jugak, nanti puan belikan kain macam tu, ya! Hurmm.. aku iyakan aje. Semoga masih ada stok, nanti aku bawak dia pilih sendiri. Aku pun nak tambah koleksi, senang pakai duduk kat rumah sehari-harian. Bila nak keluar ataupun ada orang datang ataupun kat kampung, senang sarungkan cardigan dengan tudung, dah siap! 

~ Nai @ Tak Pe Je.

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan