Mampir di Sunway Putra Mall

Assalamu'alaikum. Aku teman kawan baru2 ni, punyalah kelam kabut selesaikan apa yang patut sampai perut masuk angin, pukul 5pm belum lunch. Langkah paling praktikal saat dan ketika itu adalah singgah ke mall yang terdekat dengan lokasi kami. Maka tercengang-cengang la aku, confused kenapa tetiba ada kat Sunway. Bila kawan aku bagitau itu tapak Hentian Bas Putra yang lama, barulah aku tergelak sendiri. Sabor je ler, walaupun namanya Sunway Putra Mall, tak semestinya aku kat Subang Jaya. Nai, kadar gula dalam darah turun mendadak ke sampai blur beriya? 


Lapar punya pasal, kurang upaya nak memilih makan apa.. masuk je Teh Tarik Place, sebab kawan aku cari nasi. Kalau sorang2 mungkin aku menapak masuk restoran Jepun, takpun aku lepak minum kopi kat Starbucks dan makan mini cocktails. Takpe, kita raikan kawan.. lagipun aku minat minum teh tarik dorang kat cawangan Wangsa Walk. Aku order Wantan Noodle bersama teh tarik, sedap jugak. Kawan aku makan nasi goreng ayam berempah, cubit sikit rasa boleh tahan jugak rasa ayamnya. Tapi secara peribadi, overall nya aku lebih puas hati dengan pencapaian cawangan Wangsa Walk, sesuai dengan citarasa dan tekak ini. Walau macamana pun, takde la sampai tak sedap ke apa, jangan salah paham. Cuma biasalah, lain padang lain belalang..


Sengaja tunggu Maghrib, takut nanti jalan jem tak pasal-pasal terlepas waktu solat hala balik rumah. Lepak kejap minum kopi kat Starbucks, pilihkan coffee beans (Espresso) dan nombor berapa nak kisar bagi pihak kawan aku. Dia takde mesin kopi kat rumah, guna penapis kopi old school, jadi aku mintak kisar nombor 9, extra fine. Latte aku sekarang ni kena mintak extra shot baru kena dengan tekak, sebab kopi Starbucks agak mild, jenuh malam tu terkebil-kebil mata degil tak nak pejam.


Bila-bila boleh lagi singgah Sunway Putra Mall ni, selesa dan agak happening tempatnya. Aku paling suka surau dorang, sepanjang jalan menuju surau dihiasi tumbuh-tumbuhan hijau tiruan di dinding, diiringi bunyi kicauan burung. Damai di hati. Bahagian dalam ruangan solat dan tempat ambik wuduk pulak sangat moden, lapang lagi bersih. Well maintained. Tahniah kepada pihak pengurusan yang sensitif terhadap keperluan ibadat orang-orang Islam. Okay, cukup sampai di sini dulu, lain kali cerita lagi. Terima kasih sudi baca, jaga diri hiasi peribadi.
 Assalamu'alaikum.

 ~ Nai at Tak Pe Je. 

 

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan