Lagi Tentang Overall Jeans

Assalamu'alaikum. Ok ni satu lagi cara nak pakai overall jeans kalau nak tutup bumper, selain cardigan labuh ala kebarung busana istana zaman silam. Pakai kemeja dalam overall macam orang biasa buat tu, kemudian sarungkan vest ataupun cardigan tanpa lengan di luar. Maka dapat la menipu daya sikit sebanyak, kalau ada curfew ataupun garis panduan yang perlu diambil kira.


Cuma tricky jugak la kalau jenis yang kejap-kejap nak masuk tandas, jadi renyah banyak proses perlu dilalui. Lagi-lagi kalau yang minum air 3L sehari macam aku ni, tak praktikal pakai overall jeans, kecuali ada zip khusus macam seluar biasa. Bibik cadangkan suruh modify sikit buat butang, malas aku nak perah otak, dikhuatiri aku naik angin dan lempar luar tingkap karang overall tu, siapa yang tanggung ganti rugi? Jadi, biarkan aje dalam bentuk asal, tak payah susah-susahkan diri segala bagai. Ada jugak pesen lama yang ada butang sisi di bahagian pinggang/pinggul, kalau gitu mungkin lebih praktikal untuk orang macam aku. Mungkin la, betul ke tidak aku belum tau, kena try dulu baru boleh confirm. Sementara itu, aku putuskan nak ikut sedap hati aje. Masa rajin, pakai. Masa malas, simpan. Selesai masalah. Hidup ni dah cukup rumit untuk kita rumitkan lagi. Janji tak menyusahkan diri sendiri dan orang lain, jalan aje!

~ Nai @ Tak Pe Je.



Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan