Arissto, Luna & In Love

Assalamu’alaikum. Arissto ada di mana-mana sekarang, maklum la pakej sewa bulanan RM1 dengan syarat beli coffee pods minimum 10 biji. Aku kurang sesuai sikit dengan Arissto, ada hambar di hujung rasa. Mungkin tak cukup piaiwaian dan syarat minimum tekak espresso? Ataupun mungkin sekadar acah-acah bagus? Apa pun jua, aku lebih memilih untuk mengikut citarasa dan selera sendiri, janji bahagia dan tak susahkan orang sekeliling. 


Memandangkan selalu sangat teman sorang mamat ni minum Arissto, aku pelan-pelan belajar mencuba. Setiapkali buatkan kopi perisa 'Amico' untuk dia, aku akan cari akal nak kasi campuran kopi tu mencapai darjat kepekatan yang sesuai dengan tekak. Try and error dari satu perisa kepada perisa yang lain, akhirnya aku puas hati dengan gabungan "Luna" dan "In Love" yang bagi aku tersangatlah ohsem rasanya! 


Lepas ni bolehlah try gabungkan perisa-perisa lain pulak, banyak lagi dalam senarai. Ada "Lonely", "Passion" dan "Sunrise" yang menunggu masa dan ketika untuk dieksperimen penuh sabar. Tapi kalau korang lebih suka mocha, boleh cuba gabungkan mana-mana perisa kopi yang ada dalam kotak Arissto kat rumah tu dengan "Coco". Nescaya korang akan rasa terawang-awangan dek kesedapannya, betul tak bohong! Kalau nak merasa minum "Hot Chocolate" pun takde hal, gunakan aje "Coco" dengan susu segar, layan....! 

Itu je lah, selamat mencuba! 

~ Nai at Tak Pe Je.

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan