#mudahterhibur

Assalamu'alaikum. Kerja aku ni Allah temukan dengan macam-macam jenis orang, dari macam-macam peringkat usia, latar belakang dan pendidikan. Perangai, gaya bahasa, perawakan, perwatakan dan pembawakan diri sudah tentu jugak bermacam-macam. Bukan takde yang menjengkelkan, cuma aku lebih suka berkongsi tentang perkara yang menghiburkan. Contohnya hari ni, ada seorang regular customer datang bertandang, membuang pandang seraya bertanya, "Puan, ni radio ke bekas buat air?"


Boleh je aku jawab, "Oh, itu mesin jahit!" tapi aku cuma tersenyum menahan ketawa dan berkata, "Mesin buat kopi tu..."


Tak kurang jugak yang sibuk mencari jawapan kepada soalan-soalan peribadi, "Puan tak pakai cincin, puan dah kahwin belum?"


 Tak pun, bila aku pakai cincin, "Cantik cincin puan, mana satu cincin kahwin?"


 Sesetengah orang cepat melatah dan mudah nak sentap, tapi aku selalu memandang segala sesuatu dengan hati yang lapang. Kebanyakan masanya, aku memang senang rasa terhibur dan memilih untuk berhibur. Kenapa? Tak Pe Je..!

~ Nai. 

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan