Mak Lom & Abam Kawasan KLCC

Assalamu'alaikum. Kekdahnya, masuk KL kena la melapor diri kepada abang kawasan, kan? Dah tu bini abang kawasan kena buat apa, duduk saja? Oh, tidak sama sekali, kena turun padang, maaaa....! Dalam banyak2 adik ipar, yang ini sorang je tak pernah turun KL dan lepak rumah aku. So, bila dia akhirnya ada kesempatan bawak anak2 ikut suami yang kebetulan ada kursus, aku cadangkan kat abang long dia bawak pergi tengok Frozen II kat Aeon Setiawangsa (je) sebab senang aku berkejar balik kerja. Tapi pakwe aku kata baik bawak depa naik lrt pergi TGV KLCC, itu kan mercu tanda KL dan dapatlah budak2 kecik tu merasa naik tren. Aku penat sebenarnya tapi takpe la, betul jugak apa yang dia kata tu. Bukan senang depa nak dapat peluang macam ni, apa salahnya menggembirakan hati adik ipar dan anak2 sedara itu. 

Memang terkejar2 la jawab dia, lepas asar bawak kereta park kat LRT dan naik tren ke KLCC, show pukul 5.30pm dan sampai sana kesian budak2 tu aku literally 'heret' kiri kanan separuh berlari nak kasi sempat. Tengok panggung kami dah seating, aku scan barcode bagi adik ipar masuk dulu dengan anak2 kecik dia sementara aku Q dengan anak sulung dia nak ambik makanan yang dah cik abang order online. Adik ipar aku ni paling awal nikah, itu yang anak dia dah gedabak, cucu pertama dalam keluarga, manakala anak aku pulak cucu lelaki pertama. Haa gitieww ceritanya. 


Elok je kami berdua duduk, Frozen pun bermula. Omaigad... Mak Lom bersyukur ke hadrat Ilahi sebab duduk kat tepi sekali dan panggung tu gelap, memang beriya menangis tengok cerita kartun itiewww! Tak boleh ke aku ni tak cengeng? Aiyyo...!!! Tamat tayangan, wassap masuk cik abang bagitau dia kat surau KLCC dengan hero solat maghrib, janji nak jumpa kat mana. Aku mintak rombongan Cik Kiyah duduk atas sofa depan Skechers, tunggu Ayah Lom datang, Mak Lom nak turun solat dulu. 


Sungguh kuat jodoh kami, bertembung pula depan Godiva, tersengih2 macam tak pernah jumpa. Teruskan aje perjalanan turun sampai ke surau, takkan nak bercinta kat situ, kot ya pun la, kan? Get a room, bak kata omputih. 


Korang percaya tak pada karma? Baik percaya, kita happy kan orang ni karma akan save dalam memori dan dalam waze, nanti confirm takkan salah alamat punya! 


Senyuman itulah yang kita cari!


Heret sama anakanda mengekori langkah perjalanan, mana boleh tak join sekaki. Haruslah dia memainkan peranan sebagai Abam kepada sepupu-sepupu keciknya, menaikkan saham setinggi mungkin. Mummy takpe, saham memang tak pernah jatuh, heheheh.


Tuai padi antara nampak, esok jangan layu-layuan. Intai kami antara nampak, esok jangan rindu-rinduan...


Awak rindu saya tak? Kalau awak rindu, saya laaaaagi rindu! Muah ciked...! 

~ Nai @ Tak Pe Je

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan