Sepasang Kurung Berwarna Coklat

Assalamu'alaikum. Masa umur 20-an dan 30-an dulu aku punya la suka warna coklat, terutamanya macam denim skirt yang Kajol pakai dalam DDLJ, ataupun blouse dan seluar panjang yang Madhuri Dixit pakai dalam Dil To Pagal Hai, saree Kajol dalam Kuch Kuch Hota Hai dan koleksi baju Rani Mukherji pakai dalam Kabhi Alvida Naa Kehna. Selama ni aku duk kumpul seluar dan cardigan je warna  coklat, tak pernah pulak ada baju kurung ataupun yang sewaktu dengannya. Sampailah 3 bulan lepas tak silapnya, kawan zaman UIA aku bawak 1 beg besar kain pasang bersulam yang tak habis jual dari Bandung. Mak, bibik dan aku pakat tolong beli kasi licin.. ala2 timbang kati pun ada, ko rasa? Boleh la kalu nak kata, tolong member dan belanja bonda sekali harung. Sudahnya aku ambik 3 pasang kain dan salah satunya warna coklat. Bila dah siap dan pakai, jatuh cinta pandang pertama gitu! Sebelum ni takde perasaan pun, dah namanya tolong member semata-mata. Sekali, hambek ko! 
Aku pakai masa akad nikah adik ipar kat kampung, matchy-matchy dengan pakwe yang berjubah warna coklat. Sayangnya cahaya tak cukup nak ambik gambar lawa, tapi takpe la asalkan ada jugak sekeping buat kenangan. Tak sabar nak pakai pergi kerja pulak!


Gambar yang cukup cahaya ada, tapi takde satu pun nampak OOTD, takat selfie sambil duduk menunggu majlis akad nikah bermula.


Asal ada, ke guana? Ye lah kan, daripada takde langsung, lagi sadis. Nantilah pakai semula, ambik gambar banyak-banyak sampai lebam.

~ Nai at Tak Pe Je.

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan