10/10 Nan Indah


Assalamu'alaikum. Trend zaman sekarang ni, portal e-bisnes akan berlumba-lumba buat diskaun hebat tiapkali ada tarikh-tarikh cantik. 8/8, 9/9, 10/10, 11/11 ataupun 12/12. Sebenarnya saje je dorang mainkan sentimen budaya ikut-ikutan, sesuai dengan fenomena media sosial yang makin hari makin berpenyakit.


Ada bagusnya, selagi kita bijak memilih dan menggunapakai kuasa membeli berdasarkan keperluan, bukannya kehendak. Tarikh-tarikh cantik dalam hidup aku kebetulannya adalah 9/9 (birthday anakanda) dan 10/10 (birthday bonda).. kedua2nya aku tak pernah ambik port nak sibukkan diri sertai jualan-jualan yang kononnya hebat itu. 

Tahun ni bonda ada special request: nak makan sate peberet dia yang aku selalu order kat grab food: Warisan Sate Capital dan kek peberet dia selama ni: Secret Recipe Chocolate Indulgence. No less, okay! Straight forward, on point, anak menantu semua kena hadir, dan mintak izin nak perabis duit tabung percutian family untuk bayar dua menu itu tadi. Tak pernah dia macam ni, kami ikutkan aje, asal bonda bahagia.

Dan julung-julung kalinya aku bagi dia bunga, mintak si Tikah gubah last minute. Hadiah aku dah kasi awal dua bulan, handbag untuk dia pakai masa kenduri adik bongsu kat Terengganu. Lain macam senyuman bonda, happy sangat 1st time dapat jambangan bunga gamaknya. Lawa sangat, kata bonda. I'm glad she liked it! 



Semoga bonda sihat, murah rezeki dan panjang umur dalam penuh barakah, rahmat dan kasih sayang Allah. Ameen...

~ Nai at Tak Pe Je.


Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan