Look for Less

Assalamu'alaikum. Baru-baru ni aku singgah order pizza lepas ambik anak balik sekolah, dia mintak nak makan pizza bungkus bawak balik rumah. Sementara tunggu order siap, kami masuk Mr. DIY sebab 1) aku nak cari adapter untuk charging port; dan 2) anak nak beli pen. Anda percaya ke dua benda tu aje yang akan dibeli? Mestilah tak, tak perlu penakkulan minda bagai nak jawab soalan tu, makanya siapkan ongkos aje ler! Tengok mummy beli botol air baru, dia pun nak baru, tengok mummy beli payung lipat, dia pun nak satu. Haa.. layankan aje! 


Lagipun dia selalu sabar melayan karenah mummy yang kuat bergambar. 


Nak dijadikan cerita, terjumpa la pulak spek hitam yang kerlas ko maria punya lawa, ko rasa? Mestilah aku beli, gila tak terpikat dengan harga yang murah sedemikian rupa? Sekali pakai, masuk helok dengan tudung tompok-tompok rimau aku! 


Aku ambik keputusan tak kasi anak pergi sekolah lepas tu, risau tengok kes covid19 yang naik mencanak-canak, biarlah duk rumah dulu buat homework. Sementara tu, sekolah dia tengah ada trial SPM sekarang ni, aku harap semuanya akan berlangsung dengan aman tenteram dan anak-anak tenang menjawab soalan hendaknya. Ameen. Sibbaik anak bertuah tu Form 4, kalau tak mananya aku boleh relax macam sekarang! 

Be safe, everybody!

~ Nai at Tak Pe Je.







 

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan