Misi Mencari Selain Kasut But


Assalamu'alaikum. Korang suka pakai kasut style macamana? Aku suka boots, even seluar panjang pun aku suka boot cut. Banyak-banyak warna kasut, sandal ataupun selipar sekalipun, aku paling tak gemar warna hitam.. tak tau la kenapa. Tinggal lagi, dress code kerja aku mewajibkan kasut berwarna hitam, lalu apalah pilihan yang aku ada selain mematuhi peraturan itu, kan? 


Minggu lepas, aku pergi cari kasut hitam yang lari dari konsep boots sebaik saja selesai kerja di Putrajaya. Jangan terpedaya dengan beg kertas Parkson yang aku pegang, itu semua ilusi optik semata-mata, demi menyahut kempen 'Everyday No Plastic Bags'. Benarlah kata pepatah omputih, 'Don't Judge A Book By Its Cover', apa yang kita lihat dengan pandangan majazi belum tentu itu adalah hakikat yang sebenarnya. Walaupun aku kelihatan membimbit beg kertas Parkson, tak semestinya aku berada di Parkson. Pernah ada ketikanya aku bimbit beg kertas designer handbags tersohor, padahal balun bawak pergi shopping kat Aeon aje, dan beg kertas tu pun orang yang kasi. 


Punyalah tak reti sabar, aku terus pakai kasut baru kejap-kejap itu jugak, selesa yang amat, jenama Swiss Polo dengan harga RM69 lepas diskaun. Kalau ikutkan tumitnya (heels = tumit la kan?) takde la aku gemar sangat, tapi takpe la janji tak sakit mata memandang, kira bolehlah dimaafkan. Dua hari kemudiannya aku pergi lagi nak beli yang warna beige pulak, tapi apakan daya... takde saiz dah! Bukan senang nak jumpa kasut cantik, selesa dan murah. Cuma kalau tinggi sikit lagi, lagi meletup dan menarik, pada pendapat aku. 

Itu aje la, terima kasih sudi baca sampai habis. Jumpa lagi lain kali, Asalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.
 

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan