Di Penghujung Minggu ~ Arkib Mini.

Assalamu’alaikum. Apa khabar semua? Semoga sihat-sihat belaka hendaknya, sibuk ke hari minggu ni? Aku tumbang sejak semalam, demam selesema datang menjelma. Tapi nak kerja punya pasal, aku terpaksa bertahan tanpa ubat sampai malam. Membebel pakwe, aku buat dek aje, habis tu takkan nak pergi tidur kat ofis, kan? Lagipun siapa nak hantar dan jemput anak kalau aku mengantuk, cer jawab? So, lepas Maghrib baru aku makan panadol, ubat batuk, selesema, allergik dan ponstant, lalu apa lagi... padam ler beberapa jam dibuai mimpi ke bulan dan bintang. 


Beg ni apa kena mengena dengan ini cerita? Kawan aku mengadu beg LV Neverfull dia terputus tali kat tepi, tak tau siapa yang potong. Aku suruh dia pergi hantar ke butik, order replacement strap biarlah kena tunggu lama pun, sayang kalau biar gitu aje. Nak beli baru ataupun preloved pun dah mahal sangat harganya sekarang, bukan macam tahun 2010 dulu.


Bila tetiba Instagram pun dah buat macam Facebook, tayang memori daun pisang, aku tergelak sorang2 sebab kebetulannya memang aku singgah beli lemang Ujang di tempat yang sama setahun kemudian. Kadang-kadang kebetulan itu tersangat misteri dan comel, takpe asalkan jangan menyeramkan sudah.


Ni pulak gambar aku baru ambik lepas hantar anak pergi kelas tambahan pagi tadi. Ada nak kena reply wassap orang dengan kadar seberapa segera, maka terpaksa la aku berhenti tepi jalan lepas Plaza Tol Gombak menghala MRR2. Eh eh, suka suki mak bapak dorang je pakat berjimba kat kereta kita, ya? Kan dah masuk jadi arkib seminggu?


Nah, versi visual bergerak buat tatapan korang dan kenanganku.


Kira ok la tu, ada jugak cerita nak update blog. Penat sebenarnya ni, mata berat je nak bukak tapi takut tak bangun pulak kalau tidur, kesian lambat jemput anak. Ada kenduri kahwin kakak kawan dia pulak petang ni, aku dah siap pakai baju lawa-lawa, tinggal pakai tudung je lagi. Duk berkira-kira nak tidur ke tidak, sedar-sedar dah dekat pukul 11 pagi, pendek kata memang tak berbaloi nak lelap. Rehat je la, sementara turun ambik dia dan pergi kenduri. 

Sampai jumpa, Assalamu’alaikum!

~ Nai at Tak Pe Je.

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan