Kejoraku Bersatu

Assalamu'alaikum. Dah lama aku tak baca novel, itu satu. Baca sampai habis tak mengelat langkah mukasurat, itu lagi satu. Dan apa yang lebih manis selain daripada memecahkan rekod peribadi dengan sentuhan magis Danielle Steel setelah sekian lama lembaran itu ditinggalkan? Amek kau ayat bombastik terus kat situ. 

Aku dapat novel Until The End of Time ni daripada sorang client yang selalu ingat kat aku pergi mana-mana, hatta pergi pesta buku sekalipun. Dia kat pesta buku mana ntah satu hari tu, whatsapp tanya aku suka buku apa. Well, aku kata takde anything in particular. Jujur seperti biasa, hahahah. Dia insist jugak, aku bagitau la dulu zaman muda-mudi aku obsessed dengan karya-karya Danielle Steel. Dengan baik hatinya dia 'happened to be in the neighbourhood' dan drop pemberiannya kat ofis, masa tu aku kat luar jumpa orang. Dua minggu jugak la baru aku masuk ofis lepas tu dan dapat jumpa novel dan sekeping DVD cerita Cinderella. Wait, hurmm.. Ok, yang tu aku tak paham sket bila nak tengok. 


Aku bawak novel tu pergi Kuala Terengganu minggu lepas, baca masa tunggu anak teruna mandi kolam dengan daddy dia. Bengkak mata aku menangis, memang tak boleh blah dia punya sedih. See, sebab tu aku tak nak baca, korang paham tak? Aku mana boleh. Aku tak kuat nak lawan ombak rindu ribut taufan perasaan dalam penceritaan yang sebegitu hebat. Dah pulak lokasi aku baca novel tu kat sini haa:


Aku mengadap laut, dihelus bayu lembut dan ditemani deruan ombak. Too much, really! Hati tisu mana tak dilanda badai, cuba bagitau aku? Dah kena sorok dengan spek hitam besar campur dengan topi, karang ada orang ingat aku mangsa dera ke apa kan? 


Sampai hari ni aku masih teringat-ingat keindahan cerita yang aku khatam lepas balik KL. Kisah cinta yang lain daripada lain, pada hemat hamba. Ibarat bintang kejora yang bergemerlapan di angkasa, bersatu dalam rindu tak bertepi. Sakitnya tu di sini di dalam hatiku punya kes. Hahahha. 

Anyways, aku kat KT dua malam je, meraikan pengantin baru, kawan sejak dari sekolah menengah. Alhamdulillah akhirnya dia bertemu jodoh. Dia nak buat surprise kononnya, lambat bagitau tapi akhirnya menyesal sebab kami dah beli tiket pergi bercuti 2 bulan sebelum tau tarikh akad nikah kat Kedah dan kenduri sambut menantu kat Terengganu. Maka, kami jumpa je la pengantin baru belanja makan dan pass hadiah sambil menikmati nasi dagang yang ohsem pujaan hatiku. Gitu...


Tu je la pun nak cerita, bukan ada menda sangat kan? Hehehhe. Terima kasih la sudi baca sampai habis, apa adanya. Sampai jumpa, Assalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.



Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan