J, mana K? Ada L.

Assalamu'alaikum. Korang dah tengok J Revolusi? Aku dah, dengan bangganya aku nak declare yang aku dah tonton cerita Melayu yang paling hebat abad ini. Anak aku la, satu hari tu dia kata, "Jom, mummy, kita tengok J Revolusi lepas habis test, nak?" Aku ON aje, ye lah nanti kita pergi, aku kata. Elok je sampai rumah petang Khamis yang dia habis periksa tu, aku bagitau Daddy dia, anak ajak tengok wayang. Maka demi buah hati pengarang jantung, mummy & daddy pun melapangkanlah diri, walaupun terpaksa ambik tayangan paling akhir, iaitu 11.30 malam. Nak ambik yang pukul 9.30 malam, cik abang tak sempat kejar kerja dia nak bagi settle, maka itu saja la pilihan yang kami ada. Nak ambik Jumaat malam, dia ada acara wajib kat Shah Alam pulak sampai Ahad. Begitulah...


Saje aku pilih KLCC, macam lama tak ke sana tengok wayang sama-sama. Jenuh duk bergambar bagai, rasa macam over excited pun ada. Bukan apa, happy tau bila ada peluang berjimba bertiga-tiga ni... Junior siap dah book masa kami berdua untuk temgok Power Rangers pulak next. Aku tak kisah, sebab masa kecik-kecik dulu aku pun minat Power Rangers, walaupun dulu badan the Rangers takde la sado bagai. Zaman dah berubah, kan... Cuma itulah, kesian kat cik abang, dia bukannya minat menda2 gitu. Kalau ikut gi tengok movie genre macam tu, dia macam pergi carik tilam la lebih kurang, siap berdengkur kat sebelah. Heheh. 


Takde pulak poster J Revolusi kat situ, tapi takpe lah, bergambar depan poster movie lain pun jadilah. Dah jenis gila berposing kan, apa nak dikata?


Ni gambar yang aku snap dari instagram Jay, si handsome nak mampus, Zul Arifin.


Aku ni bukannya suka sangat cerita tembak-menembak ni, tapi yang ini aku suka. Bangga weh, kita ada cerita macam ni. Polis Evo pun aku suka, jadi tak heran la kalau J Revolusi bagi aku best. Aku menyampah kat karakter Dian, kakak Jay  dalam cerita bu, lakonan Fazura. Aku memang tak berkenan orang berjiwa lemah macam dia, perabis harta negara dan nyawa orang2 tak berdosa aje. Ishh... tak pasal-pasal makwe cun jadi mangsa. 

Gitu je la, korang... yang belum tengok, cepat gi tengok. Memang berbaloi2. Kalau selama ni kita boleh je terima cerita Hong Kong genre macam ni tanpa banyak soal, kenapa nak perlekehkan cerita hasil garapan negara kita sendiri, kan? Dah pulak memang sangat membanggakan dari segenap segi, lagi kita kena sokong. Majulah Seni Untuk Negara! 

~ Nai at Tak Pe Je.



Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan