Isnin, Nasi Kukus MokSube dan KLCC

Assalamu'alaikum. Hari ni Lembah Kelang disirami hujan yang sungguh lebat dari tengahari membawa ke petang. Aku dan kawan-kawan dah berjanji nak pakat berkelah di food court KLCC, makan Nasi Kukus Daun Pisang BFF kami yang meletup sedap gila secara berjema'ah. Aku memang dari sekolah menengah peminat tegar masakan mak kawan aku tu, takkan mungkin mampu lupa sekali dah rasa air tangan dia! Tak kisah la nasi ayam ke, nasi minyak ke nasi apa ke, semua menjadi pujaan hatiku. Tapi sejak kawan aku bukak Restoran Nasi Kukus Mok @ Sube ni, aku tak pernah ada peluang nak gi jenguk dan rasa. Sampailah petang tadi, bila nasi kukus tu yang datang ke pangkuanku. Alhamdulillah... Semoga bertambah-tambah murah rezeki kawan aku dan bertambah-tambah maju bisnesnya. Ameeen. Aku ngantuk sebenarnya tadi, dah pulak hujan lebat tapi demi sebuah janji, kugagahi jua...


Berbaloi-baloi lawan rasa penat dan mengantuk, baq hang! Selamba badak je pakat berkelah makan nasi kukus kat food court, saf paling depan pulak tu! Hahahha. Memang win la group ni, tak makan saman punya! Adeh.. Tima kasih la kawan-kawan sayang... Sanggup menjaga keadaan aku yang banyak karenah dua tiga empat menjak nih..!


Susah nak kena selera sekarang ni, tapi dah nama pun peminat tegar masakan mak kawan aku tu, maka tak heran la aku rapat je menyuap nasi kukus Mok @ Sube (mak di Subang) hingga licin trang tang tang. Happy tauke kedai tengok aku makan. Dia of kos la pergi beli makanan lain, dah tak heran nak makan nasi kukus yang dia duk jual hari-hari kan?  Korang pegi la try, RM5 je pun harganya 1 serving.. Tak naik harga pun lepas GST bagai. Berniaga sambil beribadah gitulah. Insya Allah diberkati Ilahi...


Check It Out! 


Dah dekat 5pm kami bersurai, masing-masing sibuk nak ambik anak sekolah, jemput anak abis tuisyen, sambung dating dengan husband, eh macam-macam lagilah urusan kami. Aku pulak sampai kat LRT Setiawangsa, hujan lebat gila nak berjalan kaki balik rumah, dah la payung tertinggal dalam kereta masa orang drop aku kat KLCC. Sementara menunggu orang yang stuck dalam jam kat Ampang, aku lepak sorang-sorang kat Restoran Asam Pedas. Eh, sedap gila air Epal Asam Boi yang aku pesan, pergh! Aku memang jenis minum air lambat lepas makan, lepas makan nasi kukus kat KLCC tu aku tak minum air. Dapat pulak air ohsem macam tu, memang rezeki betul hari Isnin yang licin dan basah itu! 


Ngam-ngam aku sampai rumah, sempat solat Asar dan sambung solat Maghrib. Nasib baik sempat bagitahu mak yang aku ada appointment pukul 9pm kat Aeon AU2, terpisat-pisat aku masa mak kejutkan aku. Entah bila aku terlelap atas katil mak pun tak tahu. Penat yang amat nak keluar jumpa orang tapi bila aku nak kensel, dia telefon bagitahu dia dah ada kat Old Town White Coffee. Hurmm... Kugagahi jua akhirnya. 

Tapi aku mintak dia datang Starbucks, boleh aku minum cafe latte kan? Elok la tu, dia pun dah selesai makan segala bagai, senang nak bercerita apa masalah dia kat aku yang berjaya menongkat mata dengan kopi pujaan hatiku. Alhamdulillah akhirnya sempurna sudah suatu hari Isnin permulaan minggu baru. Semoga esok lebih baik hendaknya. Ameen.

Terima kasih sudi baca sampai habis. Jaga diri dan sampai jumpa! Assalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.



Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan