Melepaskan Rindu Pada Yang Sudi

Assalamu'alaikum. November 2015 aku pergi Kuala Terengganu dengan dua orang staff, ada kerja sikit. Memang dah plan dari awal nak gi makan nasi dagang kat Anjung Cafe, Primula Beach Resort. Macam jadi kewajipan tiapkali balik KT, mesti nak check in tempat ni. Makan nasi dagang mengadap Pantai Batu Burok, layan kenangan zaman muda-mudi.

Kalau ikutkan selera tekak Pantai Timur aku ni, nasi dagang terbaik adalah kat gerai di Pasar Batu Enam, kawasan Manir. Tapi jauh tu nak berkayuh ke sana, bukan ada banyak masa pun sebelum balik KL semula. Naik kereta balik hari je pun, jadi sendiri mau ingat la kan?

Tulis entry ni pun sebab rasa rindu nak pergi ke sana lagi. Ye la, sesetengah tempat kita memang selalu nak ulang pergi, lagi dan lagi.

Korang tau, aku ni jarang sangat2 nak minum teh tarik, kira macam 'Once In A Blue Moon' gitu. Cafe kat Primula ni la yang buatkan aku jadi minat teh tarik. Korang mungkin pelik, kenapa sampai macam tu sekali? Aku pun takde jawapannya. Citarasa ni kan subjektif, jadi masing-masing ada preference tersendiri. Ada yang suka teh tarik kat Mamak, ada yang suka teh tarik kat mana-mana saja. Ada yang suka teh tarik yang aku buat, contohnya kawan adik aku. Ada yang tak suka langsung. Begitulah.


Takde pulak gambar mengadap pantai, sorry eh...


Teringin jugak ada kerja setiap bulan kat KT ni, boleh gak jalan-jalan cari makan kat tempat-tempat favorite aku. Manalah tau ada rezeki tahun 2016 selalu boleh ke sana, kan? Perkenanlah, ya Rabb...

~ Nai at Tak Pe Je.



Comments

  1. jenis memang pemakan ke Nai ni.. kalau akak ni memang lah... lama tak jumpa Nai.. windu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan