Sensasi Si Ranveer Singh

Assalamu'alaikum. Dulu masa kecik-kecik aku suka tengok cerita Hindi, lebih-lebih lagi kalau Amitabh Bachchan dan Jeetendra berlakon. Bila dah remaja, aku suka Amir Khan sebab berkenan betul kat bibir dia. Naik Form 4 aku dah tak minat Hindi dah. Sehinggalah Dilwale Dulhania Le Jayengge, yang membuatkan aku drooling over Shahrukh Khan. Lepas tu entah la, aku dah tak minat sesiapa selain SRK dan Amir Khan. 

Dekat 20 tahun kemudian baru ada semula yang membuka hatiku nak minat pelakon Hindi. Tahap minat kat dia tu sama degree minat kat SRK plus Amir Khan, kuasa dua. Namanya takde Khan kat belakang, tapi Singh. Mak ai, handsome nya mamat ni tak tau nak cakap macamana. Dan yang lebih penting, dia sangat pandai berlakon, sangat friendly. Benar-benar seorang penghibur dari segala segi.


(Sebelum terlupa, semua gambar dalam entry ni diambil tanpa silunya dari Uncle Google).

Bagi aku dia ada segala-galanya yang perlu ada pada seorang lelaki, apatahlagi seorang selebriti. Kalau betul gossip dia nak bertunang dengan the reigning Queen of Bollywood masa kini, Deepika Padukone, maka Ranveer Singh seolah-olah berada dalam syurga dunia: sempurna serba-serbi. Aku rasa tak boleh bernafas tengok depa berdua dalam filem Ram-Leela dan Bajirao Mastani. Gandingan yang terlalu serasi, sexy overload. 

Mula-mula dia buat debut dalam Band Baaja Baaraat dulu aku memang tak tau menahu, sebab dah berzaman lamanya aku tak layan filem Hindi. Menyampah yang amat tengok Mat Salleh dan Minah Salleh wannabees. Lepas Ram-Leela dan Lootera, aku dah melekat kat dinding dah tengok lakonan Ranveer. Keluar pulak Bajirao Mastani, apa lagi nak dikata? 

Sama macam Deepika jugak, masa dia buat debut dalam Om Shanti Om dulu mana aku tau menahu pun. Sehinggalah Chennai Express, baru aku terhegeh-hegeh carik dalam you.tube filem-filem dia. Melopong aku tengok, padan muka. Macam tak percaya aku Bollywood ada pelakon macam Deepika, macam Ranveer. Dah la sangat petah berkata-kata, cerdik pandai, lawa gorjes bagai, aduhai bertuahnya badan...! 



Walaupun Ram-Leela dan Bajirao Mastani menggabungkan dua insan bercinta yang sama sexy dan sama gojes itu sangat da bomb, aku tetap prefer Lootera yang pelan dan makan dalam bagi aku. Seksa benar rasanya nak telan ending cerita ni, tengok banyak kali pun masih sedih macam 1st time. 

Bengkak mata sendat hati berat jiwa dek kerana filem ni, siapa yang sepesen dengan aku mesti paham apa yang aku cakap. Kira macam kalau lagu orang putih tu, "More Than Words" gitu. Lepas tengok Lootera sejuta kali, aku dah rasa macam Varun & Pakhi tu jiran sebelah rumah aku sejak berkurun lama. Yang aku sentiasa sayang, kenang dan ingat dalam setiap hela nafas. Dan aku confirm terpaku, terpana, terpaut, terjatuh cinta pada Ranveer Singh & Sonakshi Sinha sungguh-sungguh. Cakap masjid, sumpah tak bohong punya!


Cuma ye la, Bajirao Mastani itu dalam kelasnya yang tersendiri, a masterpiece. Maka tak hairan langsung la weh, Ranveer menang Best Actor malam semalam kat Mumbai sana, Priyanka Chopra menang untuk Best Supporting Actress, Mr. Bhansali menang Best Director & Best Film. Sama jugak Deepika menang Best Actress, walaupun untuk filem Piku, bukannya Bajirao Mastani. Bagi aku, mereka sangat layak menang. Aku tumpang bangga ada filem Asia macam Bajirao Mastani sebenarnya.  


Okay, orang Malaysia mungkin lebih suka Dilwale 2015. Aku memang teruja gila dapat tengok SRK dan Kajol lepas My Name Is Khan, tapi itu cerita hiburan semata-mata. Cerita yang dah selalu kita tengok dalam filem Hindi. Aku suka je tengok sebab SRK-Kajol takde siapa boleh tanding. Dah pulak mengimbau kenangan DDLJ masa umur belum masuk 20-an. Mabuk ketum la mereka yang berkenaan... Hehhe.


Tinggal lagi, apa yang benar tetap kena diletakkan haknya. Sebab tu lah aku selalu jujur dalam pendapat aku tentang filem yang sangat bagus dari segi pengisian dan nilai komersial. Bagi yang belum tengok, silalah tengok Bajirao Mastani. Memang berbaloi-baloi!

Apa-apapun, terima kasih sudi baca.

~ Nai at Tak Pe Je.






Comments

  1. Sama la ngn sy. Skg ni tgh angau kt Ranveer Singh. Aduhai bla tgk bajirao mastani tu x tau la nk ckp. Feel sngh bla tgk mka si RS ni..hurm ska sgt2.

    ReplyDelete
  2. Mcm sy lh. Now tgh angau ngn si RS ni. Mna x nya ngn body nya. Lkonan dya, mak aiii ska sgt lh... tmbah2 dok lyn crta Bajirao Mastani skg ni. Aura tu dpt rsa bla tgk RS ngn Deepika. Sesuai sgt pasangan ni berganding dlm film ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau tak pe... Hehehe
      Tqvm sudi jenguk & tinggalkan komen.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan