Pelamin Anganmu Indah

Assalamu’alaikum. Lepas PKP ni bertebaran di muka bumi orang pakat buat majlis besar-besaran, lepas gian lama berkurung kekdohnya. Sebagai tetamu undangan, wajiblah hadir memeriahkan selagi mana berada dalam ruang lingkup berpergian. Alangkan puasa sunat pun hukumnya kena pecahkan kalau ada undangan, faham-faham sajalah betapa halus agama kita mengajar cara menyantuni perasaan sesama insan. 

Atas dasar itulah maka aku kayuh juga menghala ke A-Park Puchong, Kampung Pulau Meranti yang masuk dalam hutan banat naik buggy bagai. Bayangkanlah dalam waze tak detect dari Setiawangsa, kena ikut koordinat Masjid Pulau Meranti dulu. Sampai sana baru ada dalam sistem haluan ke A-Park. Calar balar kereta sebelah kiri sebab bertembung dengan kereta-kereta yang hala balik, maklumlah aku bukan elok sangat mata sebelah kiri. Namun itulah realiti, bila yang mengundang kelihatan sangat menghargai kehadiran kita, takde apa dah yang menjadi isu jauh di sudut hati. 


Indah nian kedua mempelai duduk bergandingan di pelamin angan mereka, aku tumpang mengabadikan sebuah memori. Semoga dipermudahkan segala urusan hidup berumahtangga, dikurniakan zuriat yang menyejukkan jiwa dan berbahagia dalam suka duka. Ameen…! 


Dah tu buat apa lagi, balik ler kan? Jenuh mengharungi sesak nak masuk Jalan Ampang, Jalan Tun Razak dan Jalan Jelatek walaupun hujung minggu, akhirnya aku selamat tiba memandu secara solo ke Setiawangsa. Alhamdulillah… demi sebuah kondangan, mudah-mudahan ada bahagian aku bisikan doa baik-baik daripada tuan rumah.


Oh ya, sepasang lagi koleksi vintage daripada aku, lupa pulak nak bagitau. Kebarung Pahang ni baju raya tahun 2013, kain beli kat Jakel KL tempah pakai raya lepas tu tergantung sepi dalam almari. Eloklah pakai pergi kenduri kan, kulihat hijau gitu! 

Ok la guys, nak solat Subuh. Hari ni last aku puasa Syawal, esok boleh raya. Terima kasih sudi singgah dan baca sampai habis. Jaga diri hiasi peribadi dan sampai jumpa lagi. Assalamu’alaikum.

~ Nai @ Tak Pe Je.

 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan