After A While. Back In The Network.

Assalamu'alaikum. It's been a while, yes.. Bagaikan sirih pulang ke gagang, aku kembali menghadiri majlis networking. Pilot project 2016 group peguam syarie perempuan semalam dimulakan dengan Majlis Ilmu tentang TPPA, memberi input dan informasi supaya kami lebih memahami apa sebenarnya Perjanjian Kontroversi tu, adakah seperti limau Mandarin ataupun mempelam Harum Manis. 


All ladies means all prettily dressed too. Ahaks. Aku rasa macam open house raya pulak, seronok dapat berkumpul macam tu. Bertempat di tingkat atas Tim's Teapot Terrace Cafe, Taman Melawati, dekorasi yang sangat cozy memang membuatkan kami semua selesa dan kurang panas walaupun mengadap isu panas panas panas luar biasa. 


Takde la aku nak borak pasal isu panas tu lebih-lebih, kan, saje la nak update blog dalam masa yang sama. 


Bahagian atas Tim's Teapot Terrace Cafe ni ada kedai langsir, dimiliki oleh tauke yang sama. Memang meletup koleksi yang depa ada, duit je tak berapa nak ada. Tapi melihat itu kan percuma, jadi apalah salahnya kan?


Bergambar sudah semestinya!


Aku berkenan sangat decorative cords yang dijual, tapi maklum lah barang baik.. dari USA pulak tu, maka tak terjangkau dek bajet yang sungguh sendat buat masa ni. Bukan nak guna untuk pengikat langsir tau, tapi nak letak kat sekeliling sofa yang aku DIY tukar sarung aritu.. Tak sempat2 lagi carik.


Aku tau sebenarnya hati aku meronta-ronta mintak pejam je mata dan beli. Tapi serius bajet aku tak mengizinkan. Masa breakfast kul 9am tadi aku luahkan menda yang sama kat bonda. Dia sokong keputusan aku, katanya biarlah dulu.. Tak ke mana tali tu pun. Sofa tu tetap boleh duduk takde menda alah tu. Hai.. Realiti memang selalunya tak seindah mimpi. Sabar, Nai.. Sikit je lagi.

Orait. Nak siap-siap gi selesaikan apa yang patut pulak. Terima kasih sudi baca. Jaga diri hiasi peribadi. Assalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.







Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan