Nuffnangx

Sunday, 21 February 2016

Wanita Berselubung Sarung

Assalamu'alaikum. Kalau korang tak suka tudung dan baju berbau dapur, kita gang. Pantang betul kalau dah lawa-lawa bersiap wangi segala, sekali diselimuti aroma dapur. Kira potong mood gitu. Minggu ni aku baru tergerak nak ambik batik sarung dan berselubung dengannya supaya masalah yang sama tak melanda diri ini.


Hari ni bibik tanya la apasal aku duk bersibai dengan kain batik segala. Bila dia tau sebabnya, mengilai pecah ketawanya. Aku senyum aje, dah bagi dia satu hiburan aku tumpang happy. Yang penting, perfume aku tak tenggelam dek bau yang tak menyenangkan. 

At least bergerak jugak kain batik dari lipatan, takde la memenuhi bangku simpanan je kebanyakan masa. Mudah-mudahan pindah rumah baru nanti dah takde masalah pengudaraan, jadi tak payah la berselubung dengan sarung lagi. 

Ok lah, terima kasih sudi baca. Selamat bekerja semula esok hari. Jaga diri, hiasi peribadi. Assalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.

2 comments: