Kebaya Klasik & Progres Buih Susu

Assalamu’alaikum. Ambik ko, kuning kenari aku arini, berkebaya klasik, berbatik Jawa segala. Sebelah mak aku ada keturunan Bugis tau, Daeng Selili katanya, mungkin tu salah satu sebab aku suka sangat pakai baju klasik jodoh dengan kain batik lepas. Heheh ada kaitan ke? Kan dah bagitau semalam, nak pakai baju warna-warni arini, sempena bebas daripada motif hitam putih. Dah striking benar kuningnya, aku cari ler tudung yang boleh kasi redup sket suasana. Lipstik pun ambik yang warna tanah, ala-ala nude gitu. Janji bukan aku yang nude, *tetiba jekkk*.





Banyak pulak shots arini, malas nak pilih, letak je la semua, tak suka abaikan aje, hokeh? 



Ok last, sebelum masuk cerita lain.



Macam biasa, aku terus praktis untuk dapatkan buih susu yang cukup syarat dan kombinasi, demi kempen menakluki kemahiran free pour latte art. Nampak ada peningkatan la sket, alhamdulillah... tak sia-sia berusaha penuh gigih. Kalau aritu nampak macam tapak kaki, arini much, much better... at least ada bentuk macam rabbit, kalau highlight guna chocolate, jelas sket kot...



Secawan lagi tu nampak dah bentuk hati, cuma mungkin cinta bertepuk sebelah tangan, tak berapa nak jadi. Haih... kesian!



Rasanya aku dah faham sket2 macamana nak dapatkan suhu yang sesuai, cuma biasalah, jenis kura-kura yang lembab, apa nak heran kalau berjanggut baru nak paham. Tu baru paham, nak pandai entah bila la gamaknya. Tapi takpe, aku mana reti berputus asa, eh buang masa je weh putus asa bagai! Kita cuba dan terus mencuba, hokeh? 

Esok dah Rabu, yang tak zzabar menunggu hari minggu, bertabahlah. Terima kasih sudi singgah sini, sampai jumpa lain kali. Assalamu’alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan