Biar Patah Spek, Jangan Patah Hati...

Assalamu’alaikum. Ni cerita Sabtu minggu lepas, dah dekat seminggu baru sempat nak cerita kat sini. Ada budak tu patah spek, katanya tengah lap cermin ‘tetiba je patah’. Hurmm... macam la orang tak tau selama ni macamana ‘lembut’ nya dia jaga spek. Mana ada menda jadi tetiba tanpa sejarah pahit manis di sebaliknya, semoga dia akan paham pelan-pelan nanti. 



Nasib baik ler jadi hari Sabtu, kedai Alice bukak lagi, kalau Ahad memang masak ler nak menunggu sampai Isnin, nak gi sekolah macamana gamaknya tak nampak mata? 



Nasib baik jugak cerminnya masih elok, tukar frame je... jimat sket, kan? Tapi anak bertuah tu nak frame kaler dan jenis yang sedebik sama dengan yang patah, boleh? Dah rezeki dia, ada lagi satu yang tinggal, apa lagi, angkat kasi ler, kan? 



Mummy Shark happy je, chill je, takpeje... hurmm... dah nak buat macamana, menda dah jadi. Terbang RM150, mudah2an masuk berganda-ganda semula, fikir positif sudah ler, kan? Macam la anak ramai pun, sorang tu je yang ada... 

Okay la, selamat berhujung minggu... jumpa lagi nanti! Assalamu’alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.


Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Nasi Briyani Ayam, Ewant Pressure Cooker

Hari Selasa Yang Melelahkan