Demi Khimar Bonda

Assalamualaikum. Aku ni sejak lepas raya puasa lagi duk terdetik nak belikan khimar untuk bonda,  tengok mak sedara pakai lawa sangat. Tunda punya tunda,  malam tadi aku pergi la ke Aeon Big Wangsa Maju carikan sehelai dua untuk mak pakai raya haji, terutamanya. Siap bawak sekali baju letops kaler pink yang baru siap, senang nak buat rujukan. Cantiknya la baju mak,  sabo je hati ni,  sebab itu aku punya sebenarnya tapi dah mak berkenan,  aku bagi la,  apa ada hal?  Satu dunia pun aku sanggup bagi selagi termampu,  asalkan mak bahagia.


Lawa jugak pakai khimar ni, cuba tengok gambar-gambar kat bawah ni,  kalau tak caya. 


Aku beli tiga helai,  dua yang dalam gambar ni dan sehelai lagi warna kuning. Ingat nak beli jugak sehelai warna hitam untuk diri sendiri tapi bila tau harganya sampai RM69, err. . Takpe je la,  kasi mak la dulu. 


Bukannya aku akan pakai selalu, dah pulak sekarang tengah demam bokitta yang sauk je terus nampak pakai shawl. Nanti bila dah sampai waktunya,  aku beli jugak, nampak macam ustazah pilihan karang jangan marah pulak. Ngeeee...


Asalnya memang nak ajak si Tikah teman,  sebab aku kenal pun tidak khimar ni mana satu,  takut tersalah beli tudung instant lain yang lebih kurang pesen tu,  naya je. Tapi masa aku ajak tu dia kat Setapak,  ada hal lain,  sudahnya aku mintak adik bongsu hantar dan tunggu dalam kereta sementara aku menjalankan misi penting. Dah namanya jodoh,  Tikah singgah beli buku pantun apa entah untuk anaknya menang pantun,  nak wakil sekolah. Kalau tak,  jenuh la aku nak tawaf cari kedai yang betul. 


Mula-mula tu aku try tudung kat bawah ni,  tunjuk gambar kat Tikah,  katanya bukan khimar tu tapi instant biasa. Hurmm. .. Fail gila Mak Lom korang ni,  khimar pun tak tau apa menda,  mentang-mentang la duk layan shawls je selama ni. 


Sekarang dah tau, terjatuh cinta la pulak. Bila mak tanya kenapa tak beli,  aku kata takat beli nak pakai sekali lepas tu gantung dalam gobok,  baik tak payah.  Nantilah beli bila betul-betul nak pakai, ambik yang saiz M baru tak besar sangat.  Gitulah kekdahnya,  wanita dan tudung takkan pernah ada kesudahan sampai mati.  Hehhehe. 

~ Nai at Tak Pe Je. 

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan