Bokitta : A Little Twist

Assalamualaikum. Aku ni suka ubahsuai cara pakai hijab,  tak kisahlah apa jenis sekalipun,  dari bawal hinggalah ke bokitta.  Orang pakai ikut peraturan,  aku main belasah aje,  janji rasa sesuai dengan keadaan dan penampilan. Contoh terbaru, bokitta. Ada masanya aku tak nak pakai inner yang disediakan, selamba badak je aku tukar inner lain, baik yang tulen mahupun yang tiruan. 




Tak tau la korang rasa apa,  tapi bagi aku ok je kalau kita kasi kelainan sikit dengan menukar inner. Lagi satu,  aku suka guna pin walaupun bokitta ni trademark nya pinless hijab.  Takde la sampai berdosa kalau kita tetap guna pin masa pakai bokitta, kan? 





Mungkin tak semua setuju cara ni,  tapi aku takde hal pun,  ada masa aku nak ubah,  aku ubah tapi ada masa aku tak nak ubah,  apa adanya aku sauk je bokitta ikut macamana orang lain pakai. Mungkin dah terlampau biasa lilit shawl sejak zaman berzaman, automatik je tangan rasa nak petik sana dan petik sini. Maafkanlah ya,  dah jadi tabiat. 

~ Nai at Tak Pe Je. 

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan