Fast & Furious Sunday

Assalamualaikum. Petang Ahad baru ni aku pecut gila babas kat MEX Highway nak ke KLIA,  macam kena kejar dek jembalang.  Mau taknya,  nak sampai jam 7pm, 6.15pm anak aku belum masuk kereta lagi. Memang mendapat la, kan?  Julung-julung kali dia kena tadah telinga dengar aku lepas perasaan every now and then. Dah bagitau nak gerak lepas solat asar,  sebelum 6pm, duk layan game dia lagi tak mandi solat segala. Aku nak kena isi minyak dan topup TNG dulu, bersabar saja la,  Mak Lom ko ni ha. Jadi, demi mengawal emosi yang bergelora,  bawak-bawak la selfie dulu sementara menunggu anak bertuah masuk kereta. 


Sepanjang Jalan Jelatek hingga ke Bukit Bintang memang sesak yang amat,  mulut ni tak tahan nak membebel. Masuk je MEX dah boleh rempit tahap dewa, co-pilot tersengguk-sengguk dan lena diulit intan. Aku kejap-kejap kejutkan dia,  suruh jaga Waze sebab dalam keadaan stress aku cenderung untuk terlepas simpang, jadi memang kena guna GPS jugak walaupun dah tau jalan. 


 Aku tak kira dah nak dapat saman ekor ke, tangkap dek kamera AES ke,  lantaklah. Apa yang penting,  aku try kurangkan jurang kelewatan daripada melepasi pukul 7pm dan ternyata aku memang gila, 5 minit je tersasar.  Rupa2nya delayed untuk kesekian kalinya, 7.16pm baru flight mendarat dari KK. Bengang mamat sebelah tu kena push dari 6pm. Biarkan,  memang salah dia tak punctual,  sayangkan anak kena la marah kalau buat silap. Dia tau daddy tak suka menunggu,  tapi macam takde hal je selalu berlengah-lengahan tak tentu pasal. 


Jenuh jugak nak tunggu luggage keluar,  dekat pukul 8pm baru stereng bertukar tangan dan aku pindah duduk belakang dengan anak,  kasi laluan kawan daddy duduk depan. Berhenti solat maghrib kejap kat Petronas,  kami menuju Ampang untuk makan malam. Sebenarnya masa cik abang call dari KK,  aku bagitau nak gi jemput dia dengan anak,  lepas tu boleh pergi makan bertiga. Tak tau pulak ada kawan nak tumpang balik Melawati,  tapi takpe la,  kami pun dah lama kenal,  lepak makan sama-sama je la. 

Lepas ni kita tunggu je la surat saman speeding, cuma harap-harapnya tak ade la...

~ Nai at Tak Pe Je. 

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan