Potong ar...

Assalamu'alaikum. Aku tak boleh tidur, jenuh ler esok nak survive seharian di kantor. Ni mesti sebab tidur lena yang amat masa gelombang elektrik dialirkan ke seluruh badan lunchtime tadi. Keluar je pusat rawatan lepas sejam, balik kawasan semula, makan nasi lauk gulai ikan masin. Pergh... Mari! Solat zuhur, berkejar ke Gombak ambik anak. Ada regular customer wassap tanya aku kat ofis ke tidak, dia nak datang sign surat akuan. Adoi, sabo kejap ya.. Mak Lom tak cukup ruang nak tapau segala tugas dalam satu masa!


Bila buat entry ni baru perasan yang aku asyik sauk Bokitta kaler pink ni, dah banyak minggu macam tu. Nampak sangat baju aku punya warna yang senada seirama, boleh masuk dengan tudung ni.


Adeh, dah pukul 2 pagi ni, mata masih belum mengantuk.


Ni ada kaitan jugak dengan kejadian lepas isyak, memang tak boleh la nak kompromi. Aku pergi Aeon Big beli fabrik nak buat kurta anak bujang, lepas tu bibik kata nak beli biskut dengan susu fresh. Hurmm.. Sekali macam-macam menda pulak takde katanya, aku layankan aje, alang-alang turun padang. Dah lama asyik dia je ulang alik beli barang kat ST Rosyam Mart. Balik rumah, lepas solat Maghrib, mandi dan solat isyak semua, aku pun mulakan sesi membuat pola atas kain dan potong siap-siap, tinggal nak jahit.


Sekali entah apa bencananya, banyak menda tak kena dengan mesin jahit aku. Bukan nak tuduh ke fitnah la kan, siapa lagi yang selalu buat magik rosakkan barang-barang secara rahsia kalau bukan bibik terkasih?! Aku ni mana reti nak repair menda alah tu, boleh pulak jarum lari dari kedudukan asal dan tak jatuh elok ke dalam ruang menjahit macam biasa secara misteri, ko rasa? Masa mengadu kat pakwe, dia gelak dan tepuk bahu aku suruh bawak banyak-banyak bersabar. Sama-sama paham dah, pendek kata cari ikhtiar repair apa yang patut je ler. Mesin jahit mak pun dah banyak kali sangat rosak secara misteri. Tanya bukan nak mengaku pun, percuma je! 


Mula la jiwa aku kacau tak boleh tidur, kan? Takpe la, esok aku hantar kain yang dah siap dipotong untuk jahit tepi, balik kerja esok guna mesin mak la nampak gayanya. Bak kata pakwe aku, memang bagus beli mesin cikai je, tak sakit hati kalau rosak secara misteri. Beli je lagi! Hurmm.. Baru niat nak cari yang heavy duty harga ribu raban, baik tak payah! 

Try pejam mata dulu tengok apa cerita... 

~ Nai at Tak Pe Je.

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan