Juma'ah Barakah : Hi-Tea @ Harrods Cafe, KLCC

Assalamu'alaikum. Thank God It's Friday, huh? I'm writing this within the comfort of my zone (read : home) in front of a silent tv. Still clad in the attire you're seeing in the following pictures. Junior has long gone to his qur'an class and my other half taken his light dinner. As for me, once reached home at 7.30pm and prayed Maghrib, I finally had my lunch for today. Didn't even bother to shower or change, mind you, I chose to just pray in the same attire. That explains why I'm still clad in it up to this point. 

After a month of stumbling and juggling and working things out, today is quite calm and tender. What a moist choice of words, but wait, why am I writing in English? 

Adoi la. Takpe la, kita teruskan aje dalam bahasa pasar macam biasa, okay? Kadang-kadang angin menulis dalam English menyerang dengan kencang, seperti kenderang mau perang gitu. Macam-macam kejadian berlaku hari ni, tapi yang sesuai dikongsi kat sini adalah upacara membasahkan tekak di Harrods Cafe, KLCC pada separuh masa terakhir hari Jumaat. Nampak tak aku yang pakai tudung hijau tu? Haa... Tak sempat nak berbedak dan lipstik pun dah tak nampak, sungguh basic lagaknya!


Aku sampai paling lambat, tapi aku tetap komited dengan janji untuk hadir. Memang tak 
terkejar nak tepati masa hari ni sebab tersangat banyak kejadian di luar kawalan aku terjadi. Nasib baik la orang dah tau bukan pesen aku mungkir janji. Ada gak pekdahnya jaga masa selama hari ni, kan? Tapi memang patut kena gitu pun, jaga masa dan bina reputasi. Orang Jepun tengok macamana depa jaga masa dan bina reputasi, hendak jugak aku praktikkan walaupun susahnya Tuhan aje yang tau.


Aku order cafe latte je segelas, makan apa yang ada atas hi-tea tray tu haa... Bukan habis pun kami mengadapnya, sampai sudah duk berbaki lagi pakat tolak siapa nak tapau. 


Aku tak suka sebenarnya Harrods Cafe KLCC ni, sejak kejadian mula-mula aku pergi dulu... Mintak refill air panas dalam teko teh depa tak kasi. Dah pulak pandang aku atas bawah dengan memek muka macam aku sangatlah jakun sebab mintak refill. Cara bagitau aku pun waduh waduh... Kat mana la dia belajar kesedaran sivik. Aku dalam hati berkata: "Chill la sister, nak suruh bayar pun takpe.. Tak yah la kerek sangat, kan?" Tapi ye la, susah nak bagi aku hilang sabar so takpe je la, aku senyum dan relakan aje. 

Demikianlah aku hari ni order cafe latte, tak ingin minum teh yang depa tak nak bagi refill air panas. Kuih-muih dalam tray tu pun tak menepati piawaian tekak aku, tapi aku diam aje sebab menghormati kawan-kawan. Sekali depa pun komplen menda yang sama, maknanya bukan aku sorang la rasa macam tu kan? Jauh lagi best makan kat Delicious sana, walaupun kalau diikutkan tekak ni, masih tak best. Even kat TWG Pavilion yang mahal gila tu pun tak best. Sebab, aku suka kuih koci, bahulu, sago gula Melaka, kuih nyonya, bubur kacang, pulut panggang inti ikan dan yang sewaktu dengannya. 

Cuba letakkan kuih-muih tradisi kita dalam tray tu tengok, memang rapat la aku mengadapnya! Dasar orang kampung, ish ish ish! Gitu...

Okay la korang, selamat berhujung minggu. Sampai jumpa.. Jaga diri hiasi peribadi! Assalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.




Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan