Nuffnangx

Wednesday, 14 October 2015

Ngedet & Ngopi di Cimory Resto, Cisarua-Bogor, Bandung

Assalamu'alaikum. Orang Bandung pandai menata-rias kafetaria, restoran dan toko-toko jualan, itu yang aku perasan. Kadang-kadang masuk kedai kasut rasa macam tak mau keluar sebab cantik sangat dekorasinya. Konsep yang diketengahkan pulak memang pelbagai. Contohnya Cimory Resto di Cisarua-Bogor, sungguh mendamaikan jiwa sepanjang waktu lepak di situ. Pemandangan dan angin malam yang berpuput lembut melengkapkan suasana romantis, sesuai untuk pasangan bercinta ataupun orang yang penuh rasa cinta dalam dada. Macam aku la, ehemmmm! 


Sebenarnya menapak ke situ dari hotel dengan tujuan nak carik wifi, standard la kan bila travel. Sekali takde pun, padan muka! Tapi takpe, janji boleh lepak secara berjemaah dan membasahkan tekak sambil berborak kosong ataupun bergossip kecil-kecilan. Dah kenapa aku berjaket bagai? Sebab badan aku terasa sekejap seram sekejap sejuk tanda nak demam, dah pulak angin malam kat Puncak memang sejuk sampai ke tulang, lebih-lebih lagi baru lepas hujan. Orang lain takde hal pun, aku je yang berdarah sejuk tak berapa nak normal.


Punyalah merayap mata aku ke seluruh pelosok kawasan, sampai atap pun aku ambik gambar. Attention to details yang bagi aku wajib dihargai. Elemen kayu dan tumbuh-tumbuhan yang bersatu begitu indah. Ikhlas betul tatariasnya di mataku.


Kalau nak hias dinding rumah pun boleh ambik inspirasi dan dijadikan contoh, macam dalam gambar-gambar kat bawah ni.


Tapi tak payah la letak gambar lembu pulak kan... Agak-agak la, korang kot ye pun! Gantikan dengan gambar ikan ke, kuda ke, kucing ke... Tak pun, letak je gambar pemandangan ataupun frame kan kain batik lepas/songket/saree buat hiasan.


Senang nak jadikan focal point ambik selfie gitu... Tetiba.


Makanannya pun boleh tahan, tapi kami pesan yang ringan-ringan aje sebab dah kenyang makan nasi sebelum pergi situ. 


Tumpang roaming, mummy! 


Nampak tu patung lembu kat atas atap? Bukan main mulia lagi kedudukan dia, kan? Dairy products la katakan, haruslah begitu gamaknya.


Kalau korang kebetulan ada kat Bandung dan terasa nak ngedet atau ngopi bersama yang tersayang, jenguk la tempat ni. Ambik gambar sampai lebam. Okay la, terima kasih sudi baca sampai habis. Jumpa lagi panjang umur, murah rezeki. Assalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.










No comments:

Post a Comment