Aku dan Topi Itu

Assalamu'alaikum.  Aku suka betul pakai topi, pelik jugak sebenarnya sebab orang perempuan kalau berhijab susah sikit nak jumpa jenis bertopi, kecuali la masa tengah panas teman anak kat sukaneka sekolah ataupun cuti-cuti tepi pantai. Ini tidak, hujan ke panas ke asyik bertopi memanjang. Itulah aku. Maka tak heran la kalau aku banyak nau koleksi topi, malas nak ambik gambo tayang kat sini tapi. Jenuh la orang baru belajar BM nak paham bahasa pasar aku ni, kan?


Antara sengaja dengan tidak, aku asyik pakai topi warna shocking pink lately. Mungkin sebab diletakkan paling depan dalam susunan, maka senang aku capai yang sama je tiapkali nak keluar bilik. Mungkin jugak sebab warna tu menjerit-jerit "Pilihlah aku jadi temanmu...!" Gitu.


Satu menda dengan aku, takde masalah pun nak suai-padankan warna topi dengan hijab. Kalau tak masuk nada warna, ada aku kesah? Gasakkan aje, yang penting tak menyalahi undang-undang jalan raya. 


Ada satu topi ni warna baby pink aku beli kat Disneyland Hong Kong, sayang bukan kepalang padanya. Entah apa yang bibik buat, sekali ada kesan putih kloroks yang mencacatkan pandangan. Aku punya rawan tu tak terubat sampai hari ni, tahap maksimum! Tak mungkin aku buang topi itu, so aku lekatkan brooch empat segi kat tempat kejadian. Asal pandang aje, hatiku berdarah. Memang parah! 


Masalahnya, Disney takkan jual menda yang sama bila dah habis stok. Kira macam limited edition, macam Hard Rock jugak. Ngam-ngam je depa buat, habis tu habislah. Lagi pulak setiap outlet ada keluaran khas masing-masing. Memang takkan dapat pengganti la jawabnya. Sabar aje ler...! 


Ok la, takde menda pun entry ni. Cakap pasal topi je pun, berjela-jela jugak. Tengah buat treatment rendam kaki dengan air garam, elok sejuk dah air dalam baldi ni boleh la sambung keja lain.  Daripada melangut je boleh jugak update blog, kennn? Terima kasih sudi baca sampai habis. Jaga diri, hiasi peribadi. Sampai jumpa, Assalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.






Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan