Isnin, Gerimis dan UPSR

Assalamu'alaikum. Hari ni Junior start cuti 3 hari sempena budak-budak Darjah 6 nak ambik Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR). Mesti mak bapak dah tak lena tidur, bak kata sorang kenalan, parents lagi saspen daripada calon exam. Biasa la tu... Sampai giliran aku nanti baru tau langit tinggi ke rendah. Hari ni boleh la aku relax sebab Junior baru Darjah 5. 


Aku bawak dia ikut pergi ofis hari ni, siapkan homework BM yang belum habis dari malam semalam. Dia ambik alih tempat aku macam biasa, sebab bleh guna PC, sekali harung pinjam blazer hitam spare kat kerusi. Badan cekeding memang takkan tahan duduk dalam bilik air-cond. Masa meeting pun aku biarkan dia duduk kat meja, kebetulan pulak client aku tu jenis lepak dan dah jadi kawan-kawan je pun sekarang. Dia kekal kat kerusi dan meja, aku ambik tempat atas sofa dari awal sampai ke akhir rancangan. Dah siapa lagi nak ambik alih tempat tu besok pun, kan? Balik rumah tadi hujan rintik-rintik mengiringi itik pulang petang. Budak bertuah tu tak mandi pun terus salin baju tidur. Sejuk ler tu.


Untuk anak-anak harapan nusa bangsa yang akan menduduki UPSR besok, selamat maju jaya dan buatlah yang terbaik kasi meletop punya! Insya Allah berkat usaha dan doa semua orang, kejayaan akan menjadi milik kalian. 


Usaha. Doa. Tawakkal. Amin Amin Ya Rabbal 'Alamin. 

~ Nai at Tak Pe Je. 


Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan