Teki-Teki & Hadiah Misteri

Assalamu'alaikum. So aku menang teka-teki, ada ko baa? Hehehhe. Best sebenarnya perasaan menang ni, semua orang pun akan teruja: kira macam 'living the moment' punya feeling. Tak kisahlah menang teki-teki (je) pun, janji menang. Dah namanya menang, mesti dapat hadiah kan? Haaa... Itulah yang best jadi makin tambah best nya! Dan lebih-lebih lagi kalau hadiah tu kita boleh manfaatkan untuk kegunaan bersama, dapat pahala pulak kat kita dan Kat orang yang bagi. Alhamdulillah... Terima kasih sangat-sangat Elly, aku dah jadikan kain biru bling-bling tu alas meja favorite aku kat rumah. Dekat dengan beskal statik kaler merah aku. Dekat dengan hati ini pastinya.


Si Elly ni memang suka buat teka-teki, pasal bunga la, buah-buahan la, ulam-ulaman la, kira macam flora & fauna punya kategori. Aku bukan reti meneka-neki ni semua, tapi kalau sempat singgah blog dia dan kebetulan ringan jari, aku jawab la. Betul ke idok ada aku kesah? Heheheh. Yang penting, memeriahkan majlis kawan-kawan.. Kan?


Ha'ah, itu la teki-teki dan jawapannya. Handbag yang sangat ohsem lagi vintage itu adalah hantaran tunang dia zaman muda remaja dulu. Sekarang remaja jugak, tapi agak purba gitu. Hehehe. Dah 39 tahun kita Elly oi...! 


Hadiah misteri tu Elly letak dalam kotak ni la, dia kurierkan lagi dari Bangi. Mau aku tak hargai? Bila aku tanya kain tu sebenarnya apa, dia pun tak tahu jawabnya. Boleh? Adoi takpe la Elly, aku dah manfaatkannya sebaik-baik mungkin. Semoga kau bertambah happy dan sukses dalam bisnes dan dalam hidup. Luangkan masa tu sket, meh ngopi dan ambik shot glasses HRC dari Seol. Terima kasih sekali lagi!

~ Nai at Tak Pe Je. 








Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan