Kek Untuk Along

Assalamu’alaikum. Dah lama tak sambut birthday berjemaah satu ofis, maklumlah bajet tak mengizinkan. Keadaan dulu bukanlah yang sekarang katanya! Tapi makin bertambah baik hari ke hari, mudah2an berterusan hendaknya. Jadi, aku ambik inisiatif kumpulkan adik-beradik mana yang ada hujung minggu lepas untuk sama-sama raikan birthday Ayah Lom. Kesian, asyik orang lain je tiup kek... dia pun nak jugak jauh di sudut hati, ye tak? 

Masa dia keluar, aku cepat2 ajak adik ipar aku si Nurul pergi beli kek di Wangsa Walk. Malas nak tukar baju lain, aku sarung je jaket denim yang tergantung dalam almari. Inner ninja sekali lagi menyelamatkan situasi, kejap je pin kiri kanan bawah telinga, pusing sekali harung shawl, dah siap nak keluar. Ethnic meets jeans kekdahnya, ko rasa?


Lilin bunga api yang aku beli ni bau belerangnya kuat betul, jenuh birthday boy duk tutup hidung sepanjang orang nyanyi lagu birthday ramai-ramai. Hurmm... tak lawa jadinya video. Dia malu lettew! Selama ni kalau tengok orang tiup kek, duk cakap ‘Huntong laa orang ada kek, kita apa pun takde!’. Mencik tak? Muka brutal, dalam hati ada taman bunga Hindustan, oopss! 



Ayah Lom tak suka sangat kek, especially yang coklat. Next time kena tempah kek khas perisa kopi, saiz sorang makan. Untuk jamu orang lain je beli yang coklat, sebab majoriti memang suka Chocolate Indulgence dari Secret Recipe. Tapi dia dengan aku ni sama je, banyak mendahulukan orang lain daripada diri sendiri. Bukan kek yang dipentingkan sangat, ingatan tu lebih utama.. aku rasa dia paham niat aku. 



Dalam ramai2, dak Athiyya yang paling excited sepanjang majlis. Biasanya dia tak macam tu, time sambut birthday Ayah Lom  obvious sangat dia happy, melompat2 bagai. Ye la, anak menakan kesayangan Ayah Lom la katakan... siap bagi birthday kiss, posing gedik bagai! Huntong laa... Ayah Lom dengan Mak Lom dah anggap dia macam anak sendiri pun!


 
Lepas ni kalau dia kata takde kek lagi untuk dia, senang nak lepuk kepala tu, kan? (Read: Because I Love You More Than Words Can Say).

~Nai at Tak Pe Je.

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan