2 Syawal 2015: Mix & Match Baru & Lama

Assalamu'alaikum. Tahun ni aku malas betul nak pakai baju raya ikut style kebiasaan yang aku selalu pakai. Dari masa packing aku dah suaipadankan dengan apa yang sedia ada dalam almari, kira kombinasi pakaian baru dan lama lebih kurang. Ringkas je, janji selesa dan mudah nak bergerak ke sini sana. 

Raya Kedua aku pakai baju sifon yang aku beli kat Jakarta hujung tahun lepas masa family trip Jakarta-Bandung. Sejak beli, memang duk terperap dalam almari tak bersentuh, sudahnya aku buat raya. Aku padankan dengan kain kurung modern dari fabrik sutera Terengganu yang kurang lebih dah 6 tahun usianya. Aku memang suka buat kain potongan duyung untuk kurung modern, senang nak padankan dengan baju-baju lain. Kebetulannya elok je pada pandangan mataku, dari tudung hinggalah ke inner, baju dan skirt. 


Mak betul-betul sakit sepanjang hari, tak boleh keluar bilik langsung. Tetamu yang datang mana-mana nak jenguk mak, memang kena masuk bilik dan mak tak larat nak senyum ataupun bersalam. Aku pakai lawa-lawa dan duduk je kat rumah layan sedara mara yang berkunjung. 


Selfie cepat-cepat sementara lipstik masih merah dan sebelum tetamu datang bertandang. 


Dah petang sikit bila keadaan dah reda dan terkawal, aku tinggalkan kat adik-adik jaga mak dan standby menyambut sedara-mara kot2 ada lagi yang datang. Aku pergi dating kejap sambil minum kopi dan layan social media di kawasan yang boleh detect 3G.  


Angkut je beg gedabak tu, tak sempat nak tukar dah. Dating masa ni Junior pun ikut, ada jugak orang nak disuruh ambik gambar OOTD kan? Heheheh. Nak suruh cik abang karang kesian dia, geleng kepala tengok perangai aku yang tak nampak bayang2 nak berubah. 


Masa ni dah takde mekap bagai dah.. Plain je la. Rimas sebenarnya nak bermekap, sebab bukan reti pun in the first place. Heheheh. Jadilah, at least ada gak gambar pakai baju raya nak diabadikan, setuju? 

Okay la, terima kasih sudi baca.. Bukan ada apa pun. Sampai jumpa, Assalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.




Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan