No Selfie, Yes? No lah..!

Assalamu'alaikum. Juma'ah Barakah. Mood raya masih kuat di mana-mana, kan? Ramai lagi yang belum start kerja, anak-anak 'dipontengkan' sekolah dengan seribu kemaafan terindah. Hehheh. Junior tak dapat peluang tu, kami dah ada kat KL semula ngam-ngam untuk dia pergi sekolah. Kami pun boleh berehat sebelum start mengayuh sampan carik makan. 

Aku duk pening kepala dari petang semalam, kalau berjalan macam tengah duk dalam feri ke Pulau Langkawi. Oh, mungkinkah itu tandanya aku perlu ke sana makan laksa depan airport Padang Matsirat sambil menikmati keindahan matahari terbenam? Mungkin jugak, hurmm... Tapi masalahnya, kena kerja dulu nak cover banyak pengeluaran tanpa kemasyukan lepas cuti raya. Patutnya aku jumpa orang masa lunchtime tadi, tapi disebabkan pening-pening lalat itu, maka terpaksalah ditangguhkan ke sebelah petang. Alhamdulillah aku ok sket lepas melelapkan mata dari pukul 3 sampai 6 petang, boleh la aku attend meeting pukul 6.30 kat jusco Setiawangsa. Nampak tak fresh muka bangun tidur? Cahaya wudhuk asar nama dia... 


Aku selesai jumpa orang tadi, solat Maghrib dah pukul 8.05pm gila lambat! Alang-alang lambat, aku tunggu Isyak je terus. Masa gi betulkan tudung kat toilet, aku perasan ada Reminder baru lekat kat cermin powder room: No Sleeping. No Paperwork. Tergelak aku sorang-sorang, cute gila kot..! Rupa-rupanya ada orang tidur dan/atau buat kerja kat powder room tu, mentang-mentang la ada meja dan kerusi free. Tapi dulu aku pernah jugak ternampak makcik cleaner tidur kat situ, penat sangat gamaknya. Rugi betul aku tak pernah terserempak dengan orang yang tengah buat 'paperwork' sekali, mesti comel! 


Yang pasti, takde larangan daripada SELFIE kat situ, owh Alhamdulillah. Maka, apa lagi kan? Selfie je la sampai lebam. Free je pun, dear! Pantang jumpa cermin besar, kan? 


Tak kisah la ada kajian yang kata orang suka selfie ni sebenarnya terkategori dalam pesakit jiwa, ada aku kisah? Entah-entah orang yang buat kajian tu yang sakit jiwa, mana kita tau kan? Hehehhe. Tak suka, jangan tengok. Simple je. 


Hati mesti telus, kawan-kawan... Baru la tak cepat nak benci orang tak tentu pasal. Aku sudahi entry kali ni dengan ayat yang dipetik daripada Johnny Depp sebagai berkata:

"You can close your eyes to the things you don't want to see, but you cannot close your heart to the things you don't want to feel". 

Rindu awak 90% ni... 

~ Nai at Tak Pe Je. 










Comments

  1. G dah jarang selfie dan ootd skrg ni....dh takde org nk ngembekkan gambo...hiksss...
    lawa skirt nai...me loike!

    ReplyDelete
    Replies
    1. OOTD susah sket tapi selfie kan kita sendiri ngambik nya, G..
      Tqvm, me loike oso, old skirt..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan