Pattern & Lace, Ada Apa Dengan Raya?

Assalamu'alaikum. Ini cerita raya ketiga, lepas bawak mak berubat lelah secara tradisional kat Dungun. Kesian mak, penat sangat dia... Tapi dia memang niat nak pergi rumah D, lama tak jumpa D sefamili. Bila orang tengok keadaan dia, sayu la kan? Dah rezeki dalam perjalanan hidup masing-masing, kita pakat bersyukur je la atas segala nikmat yang dianugerahkan. 


Aku malas nak pakai baju baru, boleh? Dah memang siap-siap dijodohkan kombo tudung, baju dan skirt dari KL pun sebenarnya, untuk digayakan pada hari raya ketiga. Selesa betul pakaian tu, macam nak pergi appointment je bukan pergi beraya. Lagipun aku memang suka pattern & lace, sekarang pun memang trend orang pakai lace tak kira raya ke tidak, kan? Skirt lace hitam tu aku tempah kat Bandung tahun lepas, baru sekali dua pakai pergi keja. Tudung dan baju tu pun dah lama ada dalam koleksi, bila pakai time raya, semua nampak macam baju raya. Hehehhe. 


Rumah D memang lawa setiapkali raya, dan family dia semua jenis sporting dan suka bergambar. Aku dulu sepanjang family ikut ayah belajar kat Scotland memang berkampung dengan family dia. Kami semua dah terbiasa bersama dalam suka dan duka. Tak selalu jumpa tapi selalu dekat di hati. Julung-julung kalinya mak ada dalam gambar raya dengan family D, bahagia itu indah...


Anyways, ingat nak bawak lagi la mak pergi berubat kat situ, nampak macam serasi dengan dia. Mudah-mudahan ada rezeki mak untuk sembuh dan dipanjangkan umur untuk berjalan ke serata dunia dengan kami. Paling-paling tidak, boleh bawak mak jenguk family D. 

Tu je la, terima kasih sudi baca. Sampai jumpa, Assalamu'alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je. 



Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan