Birthday Bonda Tercinta

Assalamu’alaikum. Kami adik-beradik memang akan sambut birthday mak, kalau tak sempat buat tepat pada harinya, akan kami ganti hari lain. Macam tahun ni, 10hb Oktober tak sesuai nak bagi semua orang ada, jadi kami tunda ke minggu berikutnya. Tahun ni mak request tak nak ada lilin atas kek, tak elok katanya ustaz dia pesan, duk ikut budaya Barat. Adoiya... kek takpe pulak, konfius aku! Ikutkan aje ler, asalkan mak bahagia. 



Malam tu tak ambik pun gambar ramai2, lapar sangat dah semua orang. Masing-masing pulun makan laksam macam tak ingat dunia. 



Mak suka sangat hadiah birthday dia tahun ni, tapi kesian sangat... dia allergic pakai sebab bukan emas, kan. Nak pakai, dia kena lapik dengan stoking tangan dulu. Aku belum mampu nak bagi jam yang diperbuat daripada emas, aku kata. Dia gelak je, tau aku takde nak menyindir ke apa. Dah memang itu hakikatnya. 



Sebelum ni elok je mak pakai jam yang aku beli, mesti ada sebab kali ni dia alah. Takpe la, nanti aku cari yang lain. Tapi macamana nak confirm dia tak alah, kan? Hurmm... ye la kot, kena beli yang mahal, biar gold plated kualiti tinggi. Nak kena kerja lebih kuat lagi ler lepas ni, semoga mak panjang umur dan aku murah rezeki.



Doa seorang ibu ni takde hijab, kalau kita pakat buat dia happy, insya Allah akan mudah laluan rezeki di dunia nan fana ini. Aku ni kalau banyak duit, kilang jam pun aku sanggup beli... hehhe. Tapi ye la, dengan keadaan sekarang, apa adanya je la, kan? Itu pun mak dah tak cukup gigi nak sengih. Alhamdulillah.. atas segala nikmat kasih-sayang ini, aku bersyukur. 



Esok pagi2 nak kerja, jom ler kita tidur. Terima kasih sudi baca sampai habis, kita jumpa lagi lain kali. Assalamu’alaikum.

~ Nai at Tak Pe Je.

Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan