Sepetang Di Putrajaya


As salam.
Hari tu band Filipino ni nyanyi lagu birthday personally kat aku.

2 guitars & a chello. 

Kali ni tengok depa nyanyi lagu-lagu lain plak.
Dalam banyak-banyak lagu, aku wajib la bangun + rekodkan satu lagu.
Sikit je pun, sebab banyak sangat ganguan orang lalu-lalang.
Waitress pun macam la tak bleh lalu kut belakang.
Nak gak enter frame dengan dulang.

Aku perasan, depa macam dah penat nak nyanyi.
Biasa la, dah banyak sesi gamaknya.
7pm depa start show, elok lagi ceria dan sengih-sengih.
Tinggalkan depa kejap, gi solat Maghrib, balik tu sampai dekat 8pm pun ok lagi.
Dah hala ke hujung-hujung tu macam dah mendung plak.
Semendung cuaca di Putrajaya petang tu.

Any how, aku tetap suka lagu Casablanca ni, 
walaupun depa nyanyi takde perasaan, tak menghayati.
Bak kata budak sekolah aku, 'tak mari'.

Lagu asal dari filem 1940an ni best yang amat.
Kaler pun belum ada masa tu.


Ingat satu hari ni kena gak tengok filem ni.
Cuma ye la, flow cerita zaman lama ni lambat, kot aku terlelap je.
Meantime, dengar lagu aje la.
Macam biasa...





Comments

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan