Seputih Salju Hijab Itu

Assalamu'alaikum. Dua minggu lepas aku kena sound dengan tuan hakim kat satu daerah di bumi Selangor sebab pakai tudung putih ada polka dot hitam. Nasib baik dia suruh pembantu dewan yang sampaikan pesanan penaja tu. Kalau tidak, memang berbalam dan berbelang lagi berpolka dot la muka aku depan semua makhluk Allah, baik yang nyata mahupun yang ghaib. Kawan2 aku kat situ semua pelik, sebab sebelum ni takde hal pun benda-benda macam tu. Janji kaler hitam/putih.

Tapi takpe la.. Dah namapun dewan dia, dalam jajahan takluk dia.. Siapa la aku nak melawan?
Sanggup balik Setiawangsa tu nun dari sana..! Lagi satu nasib baiknya, kes aku kena tangguh sebelah petang. Kalau tak, jenuh nak mencari tudung polos warna hitam/putih. Memang lain betul pendekatan hakim2 mahkamah syariah kat Selangor kalau nak dibandingkan dengan kat KL. Ada jugak yang jenis tak nak kaler hitam walaupun polos, nak putih aje. Kita yang kat bawah ni, layan aje la.

Jadi, kawan2 sekalian.. Aku dapat 1 alasan baru untuk kumpul shawl @ hijab kaler putih melepak. Seputih salju seperti ini:


Hari Isnin (awal minggu ni), aku terserempak kawan baik aku kat Shah Alam. Kami punya la tergelak.. Dia tunjuk la tudung baru dia serba putih, polos sepolos2nya. Sampai inner pun dia pakai putih polos. Aku at least inner bersilang hitam/kelabu. Sebabnya korang, dia pun ada dalam dewan masa aku kena sound tu. Tau takut....! ^_^

Aku banyak tudung bawal kaler putih. Tapi dah namapun kaler putih, berbayang2 la leherku pabila tudung itu dipancar sinaran mentari. Dah kena pakai inner labuh kat dalam. Chewaaah.. Alasan, kaaaan? Tapi betul korang, kalau shawl macam dalam gambar kat atas tu, at least aku bleh pakai inner kecik. Tak pakai inner pun takpe.. Pakai je anak tudung biasa.

Sekian, terima kasih.

- Posted using BlogPress by Nai at Tak Pe Je

Comments

  1. awak...awak beli cotton shawl tu kat mana ek??

    dlm byk2 kaler kan..tudung/shawl putihlah yg takde dlm koleksi.........heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat2 dgn rmh kita je awak.. Nanti kalu ada lg, kita belikan utk awak satu, ya..

      Delete
  2. As salam sis nai yang comel,

    Macam tulah kita ni kan... Bos is always right! hikhik...

    Nak pakai tudung fancy2 sikit pun tak boleh...susah jugak... tak bestnye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam Marya yg gojes.. Dah gitu adatnya.. Ikut jer ler.. ^_^

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mematikan Setem Hasil Di Hadapan Pesuruhjaya Sumpah

Dress Code Peguam Muslimah

Onak, Duri & Ranjau Kehidupan