Chiffon Saree Turns Hijab

Salam.
Aku dah lama beli kain sari buat baju raya.
Tahun lepas aku beli 5 pasang sari sifon, best yaamat pakai. Lining aku guna cotton.

I've been buying sarees for my Eid clothes quite a while now.
Last year I bought 5 pcs chiffon sarees, felt like heaven to wear. The lining I used cotton.


Sebab aku suka yaamat, aku pun suruh la Kak Ani jiranku yang selama ni duk sabar je dgn karenah aku mintak buat macam2 jenis tudung tu, jahit tudung dari lebihan sari-sari sifon itiew. 
Hasilnya, macam gambar2 kat bawah ni haa...


Since I loved them so much, I asked my neighbour-tailor, who's been customizing my hijabs to come up with sheer hijabs from the fabrics.
Here are some of the sneak peeks:

No. 1

Fade To Black
No. 2

Red Spots White

No. 3

Huge Polka Dots

No. 4

Lovely Lilac

Yang ni aku paaaaling suka. Dah memang aku suka kaler nih pun, kan?
Selalu aje rasa (terperasan) macam ayu gitiew setiap kali pakai.. ^_^
Kot2 la kawan2 rasa okay, boleh la try test tengok...

This one is so dear to me. I heart the colour so much it hurts.
And I've alwiz felt so extra-feminine on it.. ^_^
So, if you ladies feel up to it, why not have a shot?



~ Mode: Waaah... Siap ada English translation, gitiewwww!! LOL




Comments

  1. now akak pakai ariani yang cotton tu je.. sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama tak jenguk Ariani, akak.. may be sebab x larat nak jaga awning kot.. tapi blom pernah try yg cotton.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Orang Malaya di Osaka : Kansai Trip

Teaser : Jejak Kansai Junior

Jubah Hitam dan Tudung Bawal Satin